پژاک‌: اعتصابات در دومین سالگرد انقلاب ژن، ژیان، آزادی اراده استوار خلقمان را اثبات نمود

پژاک در بیانیه خود به مناسبت دومین سالگرد «انقلاب ژن ژيان آزدی» گفت‌: ‌«اعتراضاتی که با انقلاب ژن، ژیان، آزادی آغاز گشته، همچنان ادامه دارد و جامعه دچار تحولات بزرگ و امیدوارکننده‌ای شده است.»

بیانیه پژاک

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در رابطه با اعتصاب گسترده خلق کورد در شهرهای مختلف روژهلات کوردستان بیانیه‌ای منتشر نمود.

مشروح بیانیه‌ی پژاک در زیر آمده است:

«در روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در شهرهای مختلف اعتصاب گسترده‌ای از سوی خلقمان به مناسبت دومین سالگرد انقلاب ژن، ژیان، آزادی انجام گرفت که نشانه تداوم انقلاب و عزم راسخ و پایدار جامعه و خلق‌ها است.

برگزاری اعتصاب درحالی به وقوع پیوست که در ماه‌های اخیر نظام جمهوری ولایی ایران برای ممانعت از آن به اعدام‌ها، بازداشت‌ها و زندانی‌کردن‌های گسترده فعالان و آزادیخواهان دست زد. همچنین در روز ۲۵ شهریور نیروهای سرکوبگر خود را در سطح شهرها مستقر ساخت و با سیاست ارعاب و تهدید به سرکوب و خفقان دست زد. نهادهای امنیتی در شهرها به تهدید کسبه و بازاریان برای بازگشایی مغازه‌هایشان پرداختند. نظام جهت ممانعت از برگزاری مراسم بر سر مزار ژینا امینی در آرامستان آیچی تمامی راه‌ها را مسدود کرد. حتی آب سد را رها نمود تا به زعم خویش راه را بر خلق ببندد. نیروهای سرکوبگر حکومتی بویژه سپاه را از استان‌های همجوار چون همدان به شهرهای شرق کردستان گسیل داشت و مستقر ساخت. اوضاع جاری به همگان نشان داد که وضعیت ایران همانند دوران قبل از قتل حکومتی ژینا امینی است و همچنان فشارها و سرکوب‌ها و اعدام‌ها در طول سیاست بیوقدرت یعنی نابودی معیشت مردم، ادامه دارد و در رفتار و ذهنیت نظام جمهوری اسلامی کوچک‌ترین تغییری مشاهده نمی‌شود. طرح نور و سرکوب زنان نمونه بارز و آشکار آن سیاست جامعه‌ستیز و زن‌ستیز بود تا که امروز هم ادامه دارند. تمامی تلاش رژیم، فریب مردم و انقیاد جامعه بود که دیروز ثابت گشت بی‌ثمر بوده است.

با این حال، اعتصابات سراسری برگزار و بازارها تعطیل شد، زندانیان سیاسی نیز در زندان‌ها سالگرد انقلاب را گرامی‌داشتند. در کشورهای جهان نیز گردهمایی‌ها و راهپیمایی‌های باشکوهی برگزار گردید. اینها اثبات ساخت که جامعه با اقدامات نظام ایران ‍پا پس نگذاشته و فریب انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ایران را نیز نخورده است. اعتراضاتی که با انقلاب ژن، ژیان، آزادی آغاز گشته، همچنان ادامه دارد و جامعه دچار تحولات بزرگ و امیدوارکننده‌ای شده است. آنها در برابر حربه‌های اعدام، زندان، فشار، ارعاب، تهدید و سرکوب‌گری نظام تسلیم نشده‌اند و مجدانه و جسورانه برای آزادی مبارزه می‌کنند.

مجلس «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» به مناسبت انجام اعتراضات در دومین سالگرد انقلاب ژن، ژیان، آزادی مراتب قدردانی و سپاسگذاری خود از خلق‌مان در شرق کردستان، ایران و دیاسپورا را اعلام می‌دارد و حضور پرشورشان در مراسمات و کارزارهای دومین سالگرد انقلاب را ارج می‌نهد. این ایستادگی خلقمان به ما قوت‌قلب و نیروی عظیم بخشید. بی‌شک این مبارزات با اتحاد و همبستگی و همگرایی منسجم و پیشرونده با تحقق آزادی و دمکراسی به ثمر خواهد نشست. اعتصابات، مراسم‌ها، راهپیمایی‌ها و کارزار‌های دومین سالگرد در نوع خود یک دستاورد دیگر بود که امیدها به مبارزه پایدار برای آزادی را افزایش داده. باشد که با تکیه بر این اندیشه استوار که «امید ارزشمندتر از پیروزی است» صفوف خود را منسجم‌تر و متحدتر سازیم. ما به توانمندی خلق‌ها و ملیت‌ها بیش از پیش باور داریم و نیروی مقاومت‌گرانه آنها نتیجه نهایی را مشخص کرده و آزادی زنان و به تبع آن آزادی جامعه تحقق خواهد یافت.

زنده باد روحیه‌ی انقلابی و تحول در جامعه

ژن، ژیان، آزادی.‌»