پژاک: خطر انفال و نسل‌کشی تنها با آزادی کامل خلق‌ کورد و در سایه مبارزات مستمر رفع می‌شود

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) طی بیانیه‌ای به مناسبت سی و ششمین سالگرد انفال، ضمن تسلیت به تمامی خلق کورد و محکوم‌کردن واقعه نسل‌کشی انفال، خواهان دادگاهی‌‌کردن قدرت‌های عامل و آمر این جنایت ضدبشری شد.

بیانیه پژاک به مناسبت سالگرد انفال

پژاک در بیانیه خود به مناسبت سی و ششمین سالگرد انفال، این جنایت بشری را محکوم کرد و گفت: «این نسل‌کشی، بازتاب سیاست‌های بین‌المللی برخی از قدرت‌ها در حمایت از آن رژیم بود. مسلما پایان انفال‌ها تنها با آزادی کامل خلق کورد ممکن می‌شود.»

 همچنین در این بیانیه با اشاره به عدم پذیرش مسئولیت توسط قدرت‌های بین‌المللی دخیل در انفال اعلام نمود،  «هنوز قدرت‌های بین‌المللی دخیل در آن ملزم گردانده نشده‌اند که تمامی مسئولیت‌‌های آن را بپذیرند. آنها آشکارا از زیر بار مسئولیت این جنایت درمی‌روند، بر پرونده آن سرپوش می‌گذارند و فراتر از آن، هنوز به دشمنان در ادامه حملات به بخش‌های کردستان کمک می‌کنند.»

 پژاک در ادامه بیانیه خود اظهار داشت که خلق کورد امروز نیز همچنان با امواج دیگری از انفال در هر چهار بخش کوردستان روبرو هستند و گفت: «رژیم‌هایی که بربنیان شوونیسم و فاشیسم بر ضد خلق تحت‌ستم کورد بناشده‌اند، هنوز هم خیال اشغالگری مجدد و انجام نسل‌کشی علیه خلق کورد را در سر می‌پرورانند.»

 حزب حیات آزاد کوردستان در پایان بیانیه خود ضمن تسلیت به تمامی خلق کورد و محکوم نمودن واقعه نسل کشی انفال خواهان محاکمه قدرت‌های عامل و آمر این جنایت ضد بشری شد.

بیانیه‌ی حزب حیات آزاد کوردستان ‌(پژاک‌) به شرح زیر می‌باشد :

 «انفال یک نسل‌کشی گسترده و یک جنایت ضدبشری در جنوب کردستان بود. حزب‌حیات آزاد کردستان(پژاک) نسل‌کشی انفال در سال ۱۹۸۸ از سوی رژیم بعث فاشیست عراق را در ۳۶امین سالگرد آن بشدت محکوم می‌کند. این نسل‌کشی، بازتاب سیاست‌های بین‌المللی برخی از قدرت‌ها در حمایت از آن رژیم بود. مسلما پایان انفال‌ها تنها با آزادی کامل خلق کُرد ممکن می‌شود.

موج‌های انفال خلق کُرد در جنوب کردستان که در ۱۴ آوریل ۱۹۸۸ آغاز و در چند مرحله دهشتناک ۱۸۲ هزار نفر قتل‌عام شدند، یک جنایت ضدبشری با ابعاد بین‌المللی بود. به همین دلیل هنوز هم پرونده آن به حق در عرصه‌های بین‌المللی مطرح نشده است. هنوز قدرت‌های بین‌المللی دخیل در آن ملزم گردانده نشده‌اند که تمامی مسئولیت‌‌های آن را بپذیرند. آنها آشکارا از زیر بار مسئولیت این جنایت درمی‌روند، بر پرونده آن سرپوش می‌گذارند و فراتر از آن، هنوز به دشمنان در ادامه حملات به بخش‌های کردستان کمک می‌کنند.

خلق‌کُرد امروز همچنان با امواجی دیگر از انفال در هرچهاربخش کردستان روبرو است، زیرا تاوقتی که خلقمان بطور کامل به آزادی دست‌نیابد، همچنان خطر انفال‌هایی دیگر وی را تهدید می‌کند. رژیم‌هایی که بربنیان شوونیسم و فاشیسم بر ضد خلق تحت‌ستم کُرد بناشده‌اند، هنوز هم خیال اشغالگری مجدد و انجام نسل‌کشی علیه خلق کُرد را در سر می‌پرورانند.

امروز جنوب کردستان بیش از پیش با تهدیدات بزرگ و خطر جنگ‌افروزی دشمنان روبرو است. بویژه آمادگی ترکیه برای انجام حملاتی گسترده‌تر به خاک جنوب کردستان خطر اشغالگری و انفال دیگری را به دنبال دارد. نسل‌کشی فرهنگی و فیزیکی که دهها سال است در قالب حلبجه‌ها و انفال‌ها و آسمیلاسیون و اعدام و سرکوب انجام می‌گیرد، فقط با اراده‌مندی خلقمان علیه دشمنان قسم‌خورده مهار خواهد شد. تعرضات ایران و ترکیه علیه عرصه‌های جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و حضور نظامی ترکیه در خاک اقلیم جنوب کردستان نشانگر تمایل جنون‌آمیز آنها برای نابودی خلق‌کُرد و دست‌زدن به حلبجه‌ها و انفال‌ها است. مسلما در جریان توازنات منفی، دادن هر امتیاز به ترکیه از جانب نیروهای خیانتکار، امتیازدهی به ایران در جریان یک رقابت قدرت‌گرایانه آنها را دربردارد و دهها سال است این سیاست به خلقمان آسیب جدی رسانده است.

بی‌شک امروز جنوب کردستان بیش از پیش با خطر حملات قدرت‌های فاشیستی ایران و ترکیه روبرو است و دستاوردهای مبارزات دهها ساله خلق کُرد در جنوب کردستان با خطر مواجه گردانده شده. همکاری نیروهای خیانتکار با دشمنانی چون ترکیه موجب شده جنوب کردستان و خلقمان با بزرگترین خطرات روز مواجه شوند. همکاری دشمنان خلقمان برای اتحاد جهت رویارویی با جنبش آزادیخواهی کُرد بیش از سابق گسترش یافته است. لذا نیروی گریلا تنها ضامن مقابله با این خطرات جدی می‌باشد. اتحاد خلقمان و نیروی گریلا همانند سابق می‌تواند حملات دشمن و خطر انفال‌های دیگر را بطور جد دفع نماید.

حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) ضمن تسلیت به تمامی خلق کُرد و محکوم‌کردن واقعه نسل‌کشی انفال، خواهان دادگاهی‌‌کردن قدرت‌های عامل و آمر این جنایت ضدبشری است. لازم است به خانواده‌های آسیب‌دیدگان رسیدگی شایان داخلی و بین‌المللی شود. امروز تنها راه، اتحاد خلق کُرد و پشتیبانی خلقمان همانند همیشه از جنبش آزادیخواهی است که می‌تواند برنامه‌های نسل‌کشانه قدرت‌هایی چون ایران و ترکیه را خنثی نماید. خلقمان که با انفال‌ها روبرو شده، امروز لایق عظیم‌ترین سیستم‌ مدیریتی دمکراتیک در کمال آزادی و رها از هرگونه ظلم و ستم و حاکمیت دشمنان است. عمیقا باورداریم که اتحاد خلقمان در برهه کنونی برای دفع حملات نسل‌کشانه ترکیه و تعرضات قدرت‌طلبانه ایران بیش از پیش تقویت می‌گردد و جنبش آزدیخواهی با پشتیبانی همیشگی خلقمان مراتب مبارزاتی پردستاوردی را طی خواهد کرد و دَین خود در پاسخ به انفال‌ها را با حصول آزادی کامل خلقمان ادا خواهد کرد.‌»