آلاسور: پژاک نمایندە پارادایم رهبر آپو است

آرگش آلاسور عضو مطبوعات پژاک گفت: «مبارزین و اعضای پژاک در این ٢٠ سال جانفشانی های بسیاری کردەاند. پژاک شهدای گرانقدری را بە خلق‌ها بویژه خلق کورد پیشکش کردە است.

۴ آوریل

عضو مطبوعات حزب حیات آزاد کوردستان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌(پژاک‌)، آرگش آلاسور، در مورد ٤ آوریل سالروز میلاد رهبر آپو و همچنین تاسیس پژاک با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبەای انجام داد.

عضو مطبوعات حزب حیات آزاد کوردستان  ‌(پژاک‌)، آرگش آلاسور، ٤ آوریل سالروز میلاد رهبر آپو و تاسیس پژاک  این روز را بە همە مبارزین راه آزادی و آزادیخواهان تبریک گفت. این مصاحبه به شرح زیر می‌باشد

مبارزین انقلاب زن زندگی آزادی شعار رهبر آپو را همچون پرچم آزادیخواهی برافراشتند.

آرگش آلاسور، پژاک، سخنان خود را بدین گونە آغاز کرد و گفت: « هفتادوچهارمین سالروز میلاد رهبر آپو را بە خلق کورد و همە خلق‌های آزادیخواه خصوصاً زنان و جوانان، تبریک می‌گویم. به ویژە به همه میهن‌دوستان کورد کە در سالهایی کە مبارزات خلق کورد بە سوی رسیدن به آزادی می‌رود، جانفشانی کردند و مبارزات را ادامە می‌دهند، این روز خجستە را تبریک می‌گویم. بە همە مبارزین انقلاب زن زندگی آزادی کە شعار رهبر آپو را همچون یک پرچم آزادیخواهی برافراشتند، این روز گرامی را تبریک می‌گویم. رهبر آپو زندگی خود را به ٣ میلاد تقسیم می‌نماید. اولین میلاد ایشان کە در سال ١٩٤٩ در روستای آمارا در شمال کوردستان بە دنیا می‌آیند. دومین میلاد را همزمان با تأسیس حزب کارگران کوردستان PKK می دانند. سومین میلاد ایشان نیز مربوط به زندان امرالی و سیستم شکنجە امرالی است کە اکنون ٢٦ سال از توطئە بین المللی سال ١٩٩٩ می گذرد و رهبر آپو توانستند این توطئە را خنثی نمایند و زندان و سیستم شکنجە امرالی را از داخل از بین ببرند و با ایجاد پارادایم نوین خود تحت نام جامعە دموکراتیک، اکولوژیک و آزادی زن بە سومین میلاد خود دست پیدا کردند. یعنی همانگونه کە خود ایشان بدان اشارە می‌کنند، رهبر آپو یک میلاد فیزیکی و دو میلاد فکری یا ایدئولوژیک و فلسفی دارد کە دارای اهمیت بیشتری از میلاد فیزیکی است.

بە همین دلیل اگر امروزە در ایران و روژهلات کوردستان شعار زن زندگی آزادی بە مبنای انقلاب زن زندگی آزادی تبدیل شده بە همین ٣ میلاد گرامی رهبر آپو بر می‌گردد. پس امروز کە مصادف با ٤ آوریل است، برای همە خلق ها روز بسیار مبارکی است؛ روز پیروزی و دستاوردهای زنان و جوانان است. برای همین می توان امروز را روز جوانان و زنان نامید.

پژاک نمایندە پارادایم رهبر آپو در روژهلات کوردستان و ایران است

عضو مطبوعات حزب حیات آزاد کوردستان، آرگش آلاسور، در ادامه تحلیلات خود اینگونه به زبان آورد:«از سوی دیگر روز چهارم آوریل برای خلق روژهلات کوردستان و ایران دارای اهمیت دیگری است زیرا این روز مصادف با تاسیس حزب حیات آزاد کوردستان – پژاک پیشاهنگ انقلاب در روژهلات کوردستان و ایران است. بیست سال از فعالیتهای پژاک می گذرد. در این بیست سال پژاک با نوآوری‌های خود و توسعە مبارزە در ایران و روژهلات کوردستان، توانستە کە دموکراسی را بە ویژە از لحاظ ذهنیتی توسعە دهد. پژاک نمایندە سیاست دموکراتیک رهبر آپو است. پژاک نمایندە پارادایم رهبر آپو در روژهلات کوردستان و ایران است. این یک حقیقت است زیرا پژاک تنها یک حزب سیاسی نیست و بە دنبال یک رقابت سیاسی نیست بلکە یک جنبش فرهنگی، هنری، فکری، اکولوژی و زنان و جوانان است. پژاک بر این مبنا ٢٠ سال خود را پشت سر گذاشتە و من بعد نیز خواهان ادامە با نیروی بیشتری است. ‌»

عاکیف مامو زاگرس، مانی  کیاکسار و زیلان پەپولە پیشاهنگان پژاک هستند.

آرگش آلاسور همچنین گفت: «مبارزین و اعضای پژاک در این ٢٠ سال جانفشانی های بسیاری کردەاند. پژاک شهدای گرانقدری را بە خلق‌ها بویژه خلق کورد پیشکش کردە است. عاکیف مامو زاگرس، مانی کیاکسار و زیلان پەپولە پیشاهنگان پژاک هستند. کسانی هستند کە مبارزاتشان باعث شد کە انقلاب زن زندگی آزادی با فلسفە رهبر آپو در روژهلات کوردستان و ایران گسترش پیدا کند. ٤ آوریل برای ما روزی است که دارای دو مناسبت بسیار گرامی و مهم است؛ روز تولد رهبر آپو و روز تولد پژاک. ما این دو روز را دوبارە بە همە زنان و جوانان و کسانی که در انقلاب زن زندگی آزادی شرکت داشتە‌اند و انقلاب را بە پیش می‌برند تا بە دستاوردها و پیروزی های خودش برسد، تبریک می گوییم.‌‌‌»

افکار رهبر آپو، آزادی بشریت از تمامی بحران های مدرنیتە سرمایە داری را بە همراه دارد.

آرگش آلاسور، عضو مطبوعات پژاک در پایان سخنان خود گفت: «بە مدت یک سال است کە کارزاری تحت نام کارزار آزادی فیزیکی برای رهبر آپو و چارە یابی سیاسی برای مسئلە کورد بە راه افتادە است. بسیاری از مردمان جهان در این کارزار شرکت فعالی دارند. زنان، جوانان، آکادمیسین ها، فیلسوف‌ها، سوسیالیست‌ها، فمنیست‌ها و آنارشیست‌ها در همە جای جهان در آسیا، آفریقا، آمریکا و آمریکای لاتین، اروپا و در خود خاورمیانە و کوردستان شرکت فعالی در کارزار دارند. چراکە مردم جهان بە این نتیجە رسیدەاند کە افکار رهبر آپو نە تنها آزادی کوردستان بلکە آزادی بشریت از تمامی بحران‌های مدرنیتە سرمایەداری را بە همراه دارد. بە همین سبب مردم از افکار رهبر آپو صیانت بە عمل می‌آورند. روزانە انواع فعالیت‌ها و کنش‌های مدنی را بە پیش می برند تا برای آزادی فیزیکی رهبر آپو و حل مسالە کورد بکوشند.

در این میان بر خلق ما در روژهلات کورستان و خلق های ایران هم هست کە در این کارزار فعالیت بیشتری انجام دهند. بویژە روز ١٦ فروردین کە خودش می تواند روزی باشد کە بە سبب این مناسبت مبارزات خود را گسترش دادە، زیرا گسترش انقلاب زن زندگی آزادی بخشی از پیشبرد آزادی فیزیکی رهبر آپو و چارەیابی مسالە کورد است. بە همین سبب بار دیگر بە همە مبارزین این راه و میهن دوستان و مادران شهدا، مادران صلح و بە همە زنان و جوانان و همە کسانی کە دغدغە های اجتماعی دارند، دانشجوهای مبارز و همە مدافعین محیط زیست تبریک می‌گوییم.»