پژاک: راه شهید عگید حران را با پیروزی خواهیم آراست

امروز سالگرد اعدام حسن حکمت دمیر یکی از مبارزان آپویی در شرق کردستان است. مجلس حزب حیات آزاد کردستان پژاک ضمن ادای احترام بە این شهید و تمامی شهدای آزادی و دمکراسی تاکید میکند، تا ایجاد جامعەای آزاد و دمکراتیک راه شهیدان را ادامە میدهد.

 مجلس پژاک، حزب حیات آزاد کوردستان، با انتشار بیانیەای کە در تارنمای این حزب منتشر شدە ضمن اشارە بە مبارزات تاریخی خلق کورد و جانفدایی پیشگامان آزادی تصریح میکند: پس از آنکە خلق کورد در شرق کردستان بە پیشگامی پژاک و با تکیە بر آموزە‌های رهبر آپو دوبارە راه تلاش و مبارزە را در پیش گرفت، شماری از مبارزان کوردستانی در صفوف پژاک جای گرفتند و برای صیانت از ارزشهای خلقمان مقاومت تا پیروزی را در سرلوحەی برنامەی مبارزاتی خود قرار دادند. یکی از این قهرمانان شهید حسن حمکت دمیر است کە در میان مبارزان و خلق کورد بە نام عگید حران معروف است کە در هجدهم دسامبر ٢٠٠٧ در زندان شهر خوی بە دست جلادان رژیم ایران اعدام شد. شهید عگید در سال ١٩٧٢ در منطقەی بوزوای استان روحا در شمال کردستان متولد شد. در سال ١٩٩٩ بە صفوف گریلا پیوست و همچون میلیتان حقیقت آپویی و با ارادەای پولادین برای ادامەی مبارزە علیە اشغالگری عازم شرق کردستان شد.

 پژاک در ادامەی بیانیەی خود تاکید میکند: شهید عگید با تلاش و مبارزە و تاکید بر سازماندهی در آگاه‌سازی خلقمان میکوشید و ترس و واهمەای عظیم در دل رژیم اشغالگر ایران انداخت. از این رو هنگامی کە بە دست این رژیم مستبد و فاشیست دستگیر شد، با وجود این کە بیمار بود با سبعانەترین شکنجەها مواجە شد و مجازات اعدام تنها پاسخ رژیم بە این مبارز آزادی بود. با وجود اینکە شهید عگید در این بین یک پای خود را از دست داد، اما هیچ گاه از مقاومت دست برنداشتە و ضعفی از خود نشان نداد. رژیم ایران هر آنچە کە برای شکستن  ارادەی انقلابی او بە کار بست، بی فایدە بود. شهید عگید با مقاومت خود نیروی عظیمی بە انقلابیون شرق کوردستان و ایران بخشید و بە فدا کردن جانش آتش مقاومت را شعلەور تر ساخت.

 پژاک در پایان بیانیە خود ضمن ادای احترام بە شهید عگید و همەی شهدای آزادی و دمکراسی تاکید میکند: نە رژیم سرکوبگر ایران و نە هیچ رژیم تمامیت خواه دیگری نمیتوان ارادە و ایمان انقلابیون آپویی را از میان بردارد. در ١٥امین سالگرد شهادت رفیق عگید، عهد دوبارە میبندیم کە تا بە ثمر نشستن امید و آروزی شهیدان برای برساخت جامعەایی آزاد و دمکراتیک از پای ننشینیم.