قدردانی فرماندهی قرارگاه مرکزی از گریلاهای عرصه نبرد زاپ و متینا

فرماندهی قرارگاه مرکزی مدافع خلق در پیامی از موفقیت دو کارزار شهید ساواش مرعش و جنگ خابور قدردانی کرد.

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق کوردستان (ن.پ.گ) در پیامی به گریلاهای دو کارزار "شهید ساواش مرعش" و "جنگ خابور" نوشته است: "به همرزمانمان که فدائیانه می‌جنگند با عشق و احترام درود می‌فرستیم و برایشان آرزوی پیروزی داریم." در پیام ن.‌پ‌.گ از توفیق و تبحر گریلاها در مقابله با نیروهای اشغالگر ترکیه قدرردانی شده است.

فرماندهی قرارگاه مرکز دفاع از خلق می‌گوید: "در برابر هجوم اشغالگرانه ارتش ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا، گریلاهای آزادی کوردستان با تاکتیکی غنی و ابداعی مقابله کرده و ضربات سنگینی به دشمن می‌زنند. گریلاهای ما که فدائیانه می‌جنگند، ارتش فاشیست ترکیه را در شرایط سختی قرار داده و نقشه اشغالگری آنان را برهم زده‌اند."

این پیام تصریح می‌کند ارتش ترکیه برای خروج از این وضعیت به فکر پهناور کردن دامنه اشغالگری به غرب رود زاپ و متینا افتاد و از ٢۵ می به این سو، حملاتش را به این نواحی نیز گسترش داد.

از همان لحظات نخستی که هلی‌کوپترهای ارتش ترکیه اقدام به فرود آوردن نظامیان در ارتفاعات منطقه کردند، گریلاهای کوردستان با آغاز کارزاری بنام شهید ساواش مرعش دست به سلسه عملیاتی علیه اشغالگران زدند. ضرباتی که دشمن در پی این عملیات دریافت کرده است سهمگین بود.

ن.‌پ‌.گ با شرح یک عملیات علیه مواضع نیروهای اشغالگر در ارتفاعات حکاری، آنرا ماهرانه توصیف کرده و می‌گوید گریلاهای آزادی کوردستان بار دیگر روحیه بالای هجومی خود را به دوستان و دشمنان نشان دادند.

در این عملیات موفقت‌آمیز، رفیق سیابند که فدائیانه در عملیات شرکت کرده بود پس از نبردی دلاورانه و ضربات سنگینی که به دشمن زد شهید شد.

فرماندهی ن.‌پ‌.گ همچنین از موفقیت عملیات نهم خردادماه گریلاها علیه نظامیانی که سعی در تصرف تپەی اف‌ام داشتند قدردانی کرده و می‌گوید: "آن روحیه قوی تهاجمی و روش اثربخش ضربه زدن توسط تیم‌های متحرک ما نشان داد که شایسته تقدیر است."

در انتهای پیام فرماندهی قرارگاه مرکزی آمده است: "به همرزمانمان که از نخستین روز حملات اشغالگرانه دشمن تاکنون شجاعانه و چنین مصمم جنگیدند و شهید شدند ادای احترام می‌کنیم و به شهدای قهرمان قول می‌دهیم که قطعا پیروز خواهیم شد."