راهپیمایان آزادی در کانی‌رَش مورد استقبال قرار گرفتند

راهپیمایی بزرگ آزادی در منطقه کانی‌رَش چَولیگ ادامه یافت.

راهپیمایی بزرگ آزادی در هفتمین روز برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد از راه‌های دموکراتیک ادامه دارد. سیاستمداران و نمایندگان سازمان‌های دموکراتیک در منطقه قرس امروز وارد منطقه کانی‌رَش چَولیگ شدند. راهپیمایان در ورودی منطقه مورد استقبال مردم قرار گرفتند و به سمت مرکز منطقه حرکت کردند.

نماینده پارلمان رحای دم پارتی عمر اوجالان پس از راهپیمایی سخنرانی کرد و گفت: «مهمت قره‌سونگور، مظلوم دوغان و خیری دورموش را به یاد داریم. آنها بدن خود را فدا کردند و بهای سنگینی پرداختند. نسل آنها راه آنها را دنبال می‌کند. اینجا کوردستان است و این سرزمین ماست. ما می‌خواهیم به طور برابر و آزاد زندگی کنیم. ما از قرس شروع کردیم و به اینجا رسیدیم. ما برای آزادی آقای اوجالان راهپیمایی می‌کنیم. ما برای آزادی میهنمان، آزادی مردممان راهپیمایی می‌کنیم. ما می‌خواهیم مانند افراد دیگر جایگاهی داشته باشیم. می‌خواهیم مسئله کوردها را حل کنند. در امرالی ظلم بزرگی در حق آقای اوجالان انجام می‌شود. چرا اجازه دیدار با آقای اوجالان را نمی‌دهید؟ این قانون دشمنی است. خواسته‌های ما مشروع است. ما به مبارزه خود برای حقوق خود ادامه خواهیم داد.»

اوجالان سخنان خود را اینگونه ادامه داد: «ما می‌خواهیم که آقای اوجالان در حل مسئله کوردستان به عنوان یک طرف گفتگو مطرح شود. دولت اکنون از کل اقتصاد خود برای نابودی کوردها استفاده می‌کند . چرا پول این کشور صرف جنگ می‌شود؟ از پول مردم کورد و ترک برای نابود کردن کوردها استفاده نکنید. ما دیگر نمی‌خواهیم فرزندان این ملت کشته شوند.»

پس از سخنرانی جلسه عمومی در قهوه‌خانه برگزار شد و با مردم دیدار شد. در این دیدار بخش‌هایی از یادداشت‌های دیدار با اوجالان قرائت شد. در ادامه راهپیمایان به منطقه دَپ خارپت خواهند رفت.