راهپیمایی احترام به اراده با سرود و پایکوبی ادامه دارد

«راهپیمایی احترام به اراده» که به سمت جولمرگ آغاز شده بود، در پنجمین روز خود با سرود و پایکوبی در زمان استراحت ادامه دارد.

راهپیمایی احترام به اراده

«راهپیمایی احترام به اراده» که علیه غصب شهرداری جولمرگ به مدیریت حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) از سوم ژوئن آغاز شده بود، در پنجمین روز خود ادامه دارد. در این راهپیمایی ۳۵۰ نفر از جمله نمایندگان مجلس، شهرداران مشترک شهرداری‌ها و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد شرکت دارند. راهپیمایانی که مدتی را در پارک نوردوز در منطقه پاییز‌آوای شهر وان سپری کردند، با سپیده دم از خواب بیدار شدند. راهپیمایان که در میدان شهر گرد هم آمدند، آنجا صبحانه خوردند. پس از صرف صبحانه به پاکسازی محیط پرداختند و سپس گردهم آمده و به سمت منطقه خوشَب حرکت کردند.

راهپیمایان در طول مسیر سرودهای "Gever e Gever e" و "Çerxa Şoreşê" را خواندند. خودروهایی که از کنارشان می‌گذشتند در حمایت از راهپیمایان که شعارهای «زنده باد مقاومت جولمرگ» سر می‌دادند، بوق زدند. راهپیمایان که استراحت‌های کوتاهی داشتند، همراه با آهنگ‌هایی که در آنجا پخش می‌شد به اجرای پایکوبی پرداختند.

راهپیمایان پس از ۵ کیلومتر راهپیمایی صبحگاهی استراحت کردند و سپس یک بار دیگر به راه افتادند. راهپیمایان همراه با سرود و دف‌نوازی به راه خود ادامه دادند و پس از ۴۲ کیلومتر راهپیمایی به روستای تَک‌مالا شیخ صفی‌الدین رسیدند و در آنجا ناهار خوردند. راهپیمایان که به مدت دو ساعت استراحت خواهند کرد، پس از آن روز را با راهپیمایی ۵ کیلومتر دیگر به سمت مراکز تفریحی شرقی به پایان می‌رسانند و شب را در آنجا سپری می‌کنند.