تصویر

راهپیمایی احترام به اراده‌: راه دمکراسی، آزادی عبدالله اوجالان است

نمایندگان پارلمان از حزب دم پارتی، صالیحه آیدنیز، در ‌«راهپیمایی احترام به اراده» سخنرانی کرد و بیان داشت‌ تا زمانیکه مصادره به پایان نرسد آنان مقاومت خواهند کرد و گفت‌: ‌«راه دمکراسی، آزادی عبدالله اوجالان است.‌»

راهپیمایی احترام به اراده

مورخ ۳ ژوئن  شهرداری جولمرگ که تحت مدیریت حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) بود، توسط حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ مصادره شده و علیه این غصب اراده خلق، ‌«راهپیمایی احترام به اراده» آغاز شده است. این راهپیمایی در منطقه پاییزآوا در وان ادامه دارد. راهپیمایان در ناحیه تکمال شیخ صفی‌الدین بیانیه دادند.

‌«تا زمانیکه آنان از تصمیم‌شان صرفنظر کنند مبارزه خواهیم کرد»

نماینده پارلمان از حزب دم پارتی، صالحیه آیدنیز،‌ اعلام کرد که آنان برای اراده اهالی جولمرگ و خلق‌ها راهپیمایی می‌کنند. آیدنیز، بیان کرد که این راهپیمایی برای دمکراسی در ترکیه می‌باشد و گفت‌: ‌«حکومت فاشیست آک‌پ و م‌ه‌پ چنان مدیریتی است که اراده هیچکس را به رسمیت نمی‌شناسد و اینگونه خود را نمایان می‌کند. این راهپیمایی برای تمام خلق‌ها یک فرصت است. باید قیم‌ها از اعمالشان عقب نشینی کنند. تا زمانیکه آنان از تصمیمات خود صرفنظر کنند، مبارزه خواهیم کرد.‌»

‌«راه دمکراسی، آزادی عبدالله اوجالان است»

آیدنیز بیان داشت که هرچه می‌گذرد بحران‌ها تعمق می‌یابند و گفت‌‌: ‌«راه خروج از این بحران‌ها به رسمیت شناختن اراده خلق کورد می‌باشد. قیم یک کودتا است. خلق کورد و دوستان آنان به دلیل این کودتا، راهپیمایی می‌کنند. اگر این کودتا ادامه داشته باشد این کشور به یک زندان سر باز مبدل خواهد شد. راه ادامه دادن این سیاست‌ها نیز ادامه تحمیل انزوا می‌باشد. ما نه تنها برای انتصاب قیم‌ها، بلکه برای از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر جناب عبدالله اوجالان نیز راهپیمایی می‌کنیم. برای آینده کشور باید انزوای تحمیلی علیه جناب اوجالان از میان برداشته شده و جناب اوجالان آزاد شود. تا زمانیکه این سیاست‌ها به پایان نرسند، مبارزه ما نیز ادامه خواهد داشت. باید اپوزوسیون نیز بداند که راه دمکراسی از جولمرگ، از آزادی خلق کورد و جناب اوجالان می‌گذرد.‌»

بیانیه با شعار ‌«زنده‌باد رهبر آپو» که بی‌وقفه سرداده می‌شد به پایان رسید. راهپیمایان سپس به سوی تاسیسات سد دوغا به راه افتادند.