راهپیمایی احترام به اراده: یاد نودا کارکر گرامی داشته شد

راهپیمایان «راهپیمایی احترام به اراده» وارد اَلباک شدند. راهپیمایان یاد نودا کارکَر را در محل زادگاهش گرامی داشتند.

راهپیمایی احترام به اراده

«راهپیمایی احترام به اراده» که در برابر تصاحب شهرداری جولمرگ آغاز شد، در ششمین روز خود برگزار می‌شود. ۳۵۰ نفر از جمله نمایندگان مجلس، شهرداران مشترک، نمایندگان سازمان‌های اجتماعی غیردولتی شب را در مراکز تفریحی دوغو در منطقه پاییزوای شهر وان سپری کردند. صبح بعد از صرف صبحانه بیانیه‌ای به نام راهپیمایان اعلام شد.

«مبارزه برای آزادی پیروز خواهد شد»

مراد چپنی، نماینده سابق ه‌د‌پ گفت: «صدها نفر در اینجا هستیم، اما قلب میلیون‌ها نفر با ما است. ما اینجا هستیم تا خواسته‌های میلیون‌ها نفر را علیه قیم‌ها و فاشیسم اعلام کنیم. ما سخنگوی یک مبارزه بزرگ هستیم. غصب قیم برای از بین بردن اراده مردم ما ایجاد شد. غیرممکن است که یک مردم سازمان‌یافته شکست بخورند. در اینجا ما به کسانی که می‌کوشند از طریق این غصبی که علیه اراده مردم ما ایجاد شده است، بقای خود را بیابند، فریاد می‌زنیم. قیم‌ها شکست خواهند خورد، مبارزه مردم کورد برای آزادی پیروز خواهد شد.»

یاد نودا کارکر گرامی داشته شد: ژن، ژیان، ئازادی

راهپیمایان سپس همراه با سردادن شعارها به راه افتادند و با وجود گرمای هوا ۵ کیلومتر راهپیمایی کردند. راهپیمایان مراسم یادبودی را به رهبری جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ) در مقابل منطقه الباک شهر وان، جایی که عضو شورای نظامی ه‌پ‌گ و یژا استار نازان بایرام (نودا کارکر) در آنجا متولد شد، برگزار کردند. پس از یک دقیقه احترام، شعار «شهدا نمی‌میرند» سر داده شد. آیتن کُردو نماینده پارلمانی درسیم در اینجا بیانیه‌ای داد و گفت: «مبارزه زنان ما یک مبارزه طولانی مدت است. این مبارزه ما برای آزادی است که سال‌هاست ادامه دارد. در این سرزمین مبارزه‌ای به رهبری زنان به تمام حوزه‌های دموکراتیک گسترش یافته و به رهبری جنبش زنان کورد نیز شکل گرفته است. فلسفه "ژن، ژیان، ئازادی" که ما مبارزه‌ی آزادی زنان را به راه انداختیم و در این راه به همه حوزه‌ها گسترش یافت، به عنوان ارزش‌های ما به طور پیوسته و مداوم پیش رفت. امروز مبارزه برای آزادی زنان در شخص این رفقای ما هم به ترکیه و هم به کوردستان و هم به سراسر جهان گسترش یافته است.»

پس از اعلام این بیانیه، راهپیمایان بار دیگر ۵ کیلومتر راهپیمایی کردند و به مراکز استراحتگاهی اووا رسیدند. پس از استراحت و صرف ناهار به سمت منطقه الباک راهپیمایی خواهند کرد.