راهپیمایی آزادی ادامه دارد: سیستم شکنجه امرالی را می‌شکنیم

راهپیمایان راهپیمایی آزادی در مسیر قرس به منطقه ملازگر شهرستان موش رسیدند. چنگیز چیچک، نماینده دم پارتی، گفت: «ما برای شکستن سیستم شکنجه در امرالی راهپیمایی خواهیم کرد.»

راهپیمایی بزرگ آزادی که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کوردستان آغاز شده بود در پنجمین روز خود ادامه دارد. شاخه قرس راهپیمایی که از دو طرف آغاز شده بود، پس از آگری به منطقه ملازگرد شهرستان موش رسید.

ساکنان این منطقه از راهپیمایان آزادی استقبال کردند. راهپیمایان به سمت ساختمان دم پارتی حرکت کردند. مردم اطراف با تشویق از راهپیمایان حمایت کردند.

چنگیز چیچک، سخنگوی کنگره دموکراتیک خلق‌ها (ه‌دک) و نماینده پارلمان دم پارتی در مقابل ساختمان دم پارتی سخنرانی کرد و اظهار داشت که برابری، عدالت و قانون به یک معضل جدی تبدیل شده است. چیچک با بیان اینکه کشور با ظلم و ستم اداره می‌شود اعلام کرد که آنها برای برابری، عدالت و آزادی در این کشور راهپیمایی می‌کنند.

چیچک از زلزله زدگان زلزله‌ای که مرکز آن مرش بود یاد کرد و گفت: «فردا اولین سالگرد زلزله است. آنهایی که می‌گفتند «وطن، ملت، ساکاریا» زیر آوار ماندند. آنهایی که می‌گفتند «کوردها مادرشان را نبینند» زیر آوار ماندند. ده‌ها هزار نفر در این زلزله جان خود را از دست دادند. اما هنوز هم می‌گویند، وطن، ساکاریا. دشمنان این جغرافیا شما هستید نه ما.»

عبدالله اوجالان رهبر میلیون‌ها نفر است

چیچک ادامه داد: «وقتی می‌گوییم راه حل دموکراتیک مسئله کوردها، یک حقیقت وجود دارد. خلق کورد آقای اوجالان را رهبر و تنها مخاطب خود می‌دانند. ما در مقابل هر نوع انزوا خواهیم ایستاد. سال‌ها پیش میلیون‌ها نفر با امضا، آقای اوجالان را به عنوان رهبر خود پذیرفتند. این دولت در جریان مذاکرات این حقیقت را پذیرفت. ما نشان می‌دهیم که حقیقت چیست. این راه، راه حق است، مبارک باد. آقای اوجالان رهبر خلق کورد است. ما راهپیمایی خواهیم کرد تا سیستم شکنجه در امرالی را بشکنیم. پیروزی از آن کسانی است که برای آزادی خود وارد این راه شده‌اند.»

اعضای هیئتی که وارد ساختمان حزب شده بودند با مردم درباره هدف راهپیمایی صحبت کردند. سپس برخی از نوشته‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خوانده شد. راهپیمایان سپس راهپیمایی خود را به سمت منطقه قُپ در موش ادامه دادند.