راهپیمایی آزادی در قُپ مورد استقبال قرار گرفت:زنده باد رهبر آپو!

راهپیمایان ادامه‌دهنده راهپیمایی بزرگ آزادی با شعار «زنده باد رهبر آپو» در منطقه قُپ مورد استقبال قرار گرفتند.

راهپیمایی بزرگ آزادی که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد آغاز شده بود در پنجمین روز خود ادامه دارد. راهپیمایی شاخه قَرس صبح در منطقه ملازگر شهرستان موش با مردم دیدار کرد. راهپیمایان سپس به سمت منطقه قُپ در ۳ کیلومتری آن حرکت کردند. در این راهپیمایی شعارهایی مانند «زنده باد مقاومت امرالی»، «زنده باد مقاومت زندان‌ها»، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» و «مرگ بر توطئه ۱۵ فوریه» سر داده شد. اطرافیان نیز با انگشتانشان به نشانه‌ی پیروزی از راهپیمایی حمایت کردند.

"تا زمانی که انزوا ادامه دارد، هیچ کس نمی‌تواند آزاد باشد"

بریوان باغچه‌چی، سخنگوی مجلس زنان حزب مناطق دموکراتیک (د‌ب‌پ) طی سخنانی در تجمعی که در مرکز منطقه برگزار شد، به انزوای امرالی اشاره کرد و گفت: «آقای اوجالان ۲۵ سال است که تحت انزوای بزرگی قرار دارد. ۳ سال است که انزوا بصورت شدیدی در جریان است. این انزوا در همه عرصه‌های زندگی ما ادامه دارد. ما هرگز آن را نمی‌پذیریم. ما تا شکستن انزوا مبارزه می‌کنیم. می‌دانیم که تا انزوا شکسته نشود هیچ مشکلی در کشور حل نمی‌شود. طرف گفتگو و حل مسئله کورد، آقای اوجالان است. تا زمانی که این انزوا ادامه داشته باشد، هیچکس نمی‌تواند آزادانه در این کشور زندگی کند.»

بعد از سخنرانی‌ها به سمت ساختمان دم پارتی رفتند. در اینجا بخش‌هایی از دفاعیات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و یادداشت‌های دیدار قرائت شد. مردم برای مدتی طولانی شعار «زنده باد رهبر آپو» سر دادند.