ربودن ٣ روزنامه‌نگار کورد از سوی نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کوردستان

بوتان گرمیانی و بروا اسعد خبرنگاران خبرگزاری روژنیوز و محمد عزیز فیلمبردار شرکت رسانه‌ای «چتر» روز گذشته از سوی نیروهای آسایش ی.ن.ک ربوده شدند و تاکنون آزاد نشده‌اند.

روز گذشته به مناسبت اولین سالگرد شهادت یاسین بولوت (شکری سرحد) مراسمی در محل ترور وی برگزار شد. نیروهای آسایش ی.ن.ک به این مراسم حمله‌ور شدند و ٣ روزنامه‌نگار را ربودند. نیروهای ی.ن.ک علاوه بر ربودن بوتان گرمیانی و بروا اسعد (خبرنگاران خبرگزاری روژنیوز) و محمد عزیز (فیلمبردار شرکت چتر) دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری آنها را نیز ضبط کردند.

دلیل ربودن این سه روزنامه‌نگار اعلام نشده است. از وضعیت سه روزنامه‌نگار ربوده شده اطلاعی در دست نیست.

شایان ذکر است که نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی علی‌رغم سپری شدن یک سال از ترور یاسین بولوت هیچ اقدامی را در زمینه شفاف‌سازی عاملان ترور وی انجام نداده‌اند و از هرگونه اطلاع‌رسانی در رابطه با این جنایت جلوگیری می‌کنند.

ربودن سه روزنامه‌نگار کورد از سوی نیروهای ی.ن.ک در حالیست که پیش از این برهم لطیف و بروا اسعد دو خبرنگار روژنیوز در جریان بازتاب اعتراضات دانشجویان دانشگاه سلیمانی به عدم پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی از سوی نیروهای ی.ن.ک ربوده شده بودند و تا امروز وسایل شخصی و رسانه‌ای (گوشی تلفن و دوربین عکاسی و فیلمبرداری) آنها را تحویل نداده‌اند.