"رفیق عگید در کوردستان به ترس و خوف پایان داد"

از فرمانده‌هان نیروهای یژا استار، هلین بریتان گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ‌«رفیق عگید کسی است که در کوردستان ترس و خوف را کشته و شجاعت و به همگان شجاعت بخشید.»

در ارتباط با رفیق ماهسوم کورکماز

از فرمانده‌هان یژا استار هلین بریتان بیان داشت که سلطه‌گری ترکیه در آستانه فروپاشی قرار دارد،‌ هرکاری هم که انجام دهد نخواهد توانست مبارزان شهید عگید را شکست دهد.

از فرماندهان نیروهای یژا استار،‌ هلین بریتان در ارتباط با فرمانده بزرگ رفیق عگید ‌‌‌‌‌‌‌(ماهسوم کورکماز) با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه‌ای انجام داد. بریتان بیان داشت که فرمانده عگید با ایستار، تاکتیک‌های جنگی خود و پایبندی به رهبر آپو به یک نمونه پیشاهنگی برای گریلاهای پیروزمند مبدل شد و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌ ‌«رفیق عگید کسی است که در کوردستان ترس و خوف را کشت و به همگان شجاعت بخشید. هزاران گریلای زن و مرد وجود دارند که با روح رفیق عگید زندگی می‌کنند. این روح رفیق عگید است که در گریلای مدرنیته دمکراتیک با تاکتیک‌هایی ماهرانه در دل دشمن عملیات انجام می‌دهد. رفقای ما با اراده و خود باوری عظیمی می‌جنگند. سلطه‌گری ترکیه در آستانه فروپاشی قرار دارد،‌ هرکاری هم که انجام دهد نخواهد توانست مبارزان شهید عگید را شکست دهد.»

هلین بریتان توجه‌ها را به عملیات‌های انقلابی اخیر و پیروزی‌های گریلاها معطوف داشت و گفت‌: ‌«گریلا هر لحظه به دشمن نزدیک می‌شود،‌ لازم است دانسته شود که گریلا چه زمانی و در چه مکانی چه کاری کند،‌ غیرقابل پیشبینی است. گریلاها به سوی گریلای پیروزمند گام بر‌می‌دارند،‌ با یک روح معظم حمله گریلای پیروزی بودن را عملی می‌سازند. جنگی که در مناطق آواشین، زاپ و متینا با مقاومت و تسلط بر تاکتیک انجام می‌شود رفقای ما را به پیروزی می‌رساند. ما به هدف خود یعنی به یقین رساندن آزادی جسمانی رهبر خود پایبندیم.»

‌‌‌‌‌‌«ما با روحی برگرفته از نوروز می‌جنگیم»

فرمانده هلین بریتان مشخص کرد که آنان برای خلق کوردستان با روحی برگرفته ار نوروز می‌جنگند و جان خود را در این راه فدا می‌کنند، همچنین ابراز داشت‌: ‌«ما مبارزان هزاران رفیق شهیدی هستیم که برای برافراشتن پرچم پیروزی شهید شده‌اند و برای انتقام آنان مبارزه خود را ادامه خواهیم داد. دشمن در مسئله تاکتیک و پهپادها بسیار به خود می‌بالید،‌ اما همانطور که فرماندهی مرکزی ما عیان ساخت، گریلاها در برابر پهپادها سیستم دفاع موشکی را ایجاد کرده‌اند. نه خلق و نه گریلا دیگر به مثابه قبل نیستند. گریلا با تکنیک و تاکتیک نوین پیشبردهای عظیمی را بدست آورده است.»