"رهبر آپو راه حقیقت را هموار ساخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌"

آدار گابار عضو تَونا زرین ۴ آوریل زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به تمامی انسانیت تبریک گفت و بیان داشت: «برای اینکه ما بتوانیم از این روز و رهبر خود صیانت کنیم لازم است که از ارزش‌ها و دستاوردهای خود صیانت کنیم.»

آدار گابار عضو تَونا زرین به مناسبت ۷۵ سالروز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با خبرگزاری فرات (ANF ) مصاحبه کرد. آدار گابار در سخنان خود ۴ آوریل را به تمام انسانیت تبریک گفت و توجه‌ها را به اهمیت صیانت از این روز معطوف داشت.

آدار گابار ۴ آوریل زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به مادر عویش، مادران شهدا و انسانیت تبریک گفت و چنین ابراز داشت: «زادروز رهبر آپو برای تمام انسانیت به پرتو خورشید مبدل شد. رهبر آپو در منطقه‌ای مقدس از این خاک کوردستان، بر خاک پیامبران زاده شد. این روز مقدس برای انسانیت و به ویژه زنان، روزی بسیار مهم است. رهبر آپو با فکر و فلسفه‌ای که برای انسانیت آفرید، یک زندگی نوین و معنادار را ایجاد ساخت. رهبر آپو با اندیشه خود تمام اعمال ضد انسانی را رسوا ساخت، رهبری راه حقیقت را هموار ساخت. رهبر آپو در اولین قدم‌های خود کوردهایی که در پنجه قتل‌عام قرار داشتند را یکبار دیگر زنده ساخت. در کوردستانی که حیات در آن منجمد شده بود، با ظهور رهبر آپو یکبار دیگر زندگانی روح خود را در جهان جاری ساخت.»

آدار گابار، در ادامه سخنان خود چنین بیان داشت: «روز ۴ آوریل برای تمام انسانیت روز رستاخیز است. برای ما زنان میلاد نوین است. بر همین اساس این روز برای ما روزی معنادار است. این روز در تاریخ خلق‌ما دارای بنیادی کهن است. امروزه نیز رهبر آپو با ایستار خود در امرالی، واقعیت اشغالگران را به شیوه‌ای آشکارا برای تمام انسانیت عیان می‌سازد. کسی که در برابر وحشی‌گری سلطه‌طلبان موضع‌گیری کرد و برای انسانیت خود را سپر کرد، رهبر آپو است. کسانی که به دلیل بردگی به حد خفگی رسانده شده بودند امروز با فلسفه رهبر آپو، وضعیت خود را متوجه شدند و در خیابان‌ها آزادی و حقوق خود را مطالبه می‌کنند. بی‌گمان این مهم، ترس و خوف بسیاری برای سلطه‌گران دربر دارد. یکی از دلایل انزوای امرالی این مورد می‌باشد. در برابر این نیز انسانیت همگان را فراخوانده و می‌گوید، منبع رهیافت رهبر آپو است و هیچکس بجز رهبری نمی‌تواند مسئله کورد را به راه‌حل برساند. این درخواست خلق‌هاست.

برای اینکه ما بتوانیم از این روز و رهبری خود صیانت کنیم، لازم است ما از ارزش‌ها و دستاوردهای خود صیانت کنیم. این امر در هر ۴ بخش کوردستان و در سراسر جهان صدق می‌کند. خلق در روژهلات کوردستان و ایران لازم است به وسیله این روز انقلابی که با شعار رهبر آپو یعنی «ژن ژیان آزادی» آغاز شد، با اشتیاقی فراوان‌تر ادامه داده و نیرومندانه از ارزش‌ها و شهدای خود صیانت کنند. اینگونه با اتحاد از قتل‌عام جلوگیری خواهد شد. زادروز رهبر آپو، میلاد تمامی ما است.»