‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌"رهبر آپو یک رهبر جهانی است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌"

گریلاهایی که زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تبریک گفتند‌، اعلام کردند که به مثابه روز میلاد ملی به این روز می‌نگرند و گفتند، رهبر آپو با پارادایم خود به رهبری جهانی مبدل شده است.

گریلا و ۴آوریل

گریلاهای نیروی‌های یژا استار و ه‌پ‌گ به مناسبت ۷۵مین زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای خبرگزاری فرات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ANF) مصاحبه‌هایی را انجام دادند.

پیمان بوتان از گریلاهای یژا استار اعلام کرد که ۴ آوریل روز میلاد ملی است و گفت‌: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌«۴آوریل زادروز رهبر آپو است ما این روز را به خلق کوردستان و تمام رفقای خود که در کوهستان‌ها می‌جنگند،‌ تبریک می‌گوییم. زادروز رهبر آپو برای ما یک روز مقدس و معنادار است. ما با نیرو،‌ علاقه و پایبندی به رهبری خود در کوهستان‌ها مبارزه می‌کنیم. هرچند که از لحاظ جسمانی از رهبر آپو دور باشیم اما، با فکر و مبارزه خود در کنار او قرار داریم. هیچ نیرویی نمی‌تواند عشق و پایبندی ما به رهبری را از میان بردارد و ما را از او جدا سازد. با ایدئولوژی رهبری و رنج رفقای شهید، زنان به نیرویی بزرگ مبدل شده‌اند. ‌«ژن ژیان آزادی» که فلسفه حیات رهبری ما است، شکل مبارزه را جهانی ساخت. زنان دیگر برای حقوق و آزادی خود در میادین حضور دارند. این نیروی فلسفه رهبر آپو است. در کوهستان‌ها زنان برعلیه هر دشواری، اراده نبرد را ابراز می‌کنند و نوشتن حماسه‌ها را ادامه می‌دهند. این با فلسفه جهانی شده‌ی رهبر آپو ممکن شد. برای همین هم زادروز رهبر آپو برای ما بسیار مهم است.

آغاز میلادی نوین

نودم چیا از گریلاهای یژا استار نیز از اهمیت زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سخن گفت و بیان داشت‌: ‌«ما میلاد رهبری را به تمام گریلاها و خلق خود تبریک می‌گوییم،‌ امروز برای ما روز موجودیت است. زادروز رهبر آپو برای ما روزی بسیار مهم است. در این روز بجز جشن گرفتن، نهال نیز کاشته می‌شود و این در داخل جامعه و گریلا به یک میراث و راه و رسم مبدل شده است. در این روز هزاران نهال کاشته می‌شوند‌. ایدئولوژی رهبری دارای چنین علمی است که برای هر وجودی فرصت حیات را می‌آفریند، زمان آزادی جسمانی رهبری فرا رسیده است. زمان آزادی خلق کورد فرا رسیده است. خلق‌ما و گریلا در کنارهم مقاومت می‌کنند، ارتش فاشیست ترکیه ناچار خواهد شد که گام به گام عقب نشینی کند.

رهبری، جامعه کورد را به ماهیت خویش بازگرداند

آرس روناهی از گریلاهای ه‌پ‌گ گفت‌: ‌«روز میلاد رهبر ما امید تمام خلق‌های ستم‌دیده و هر انسان آزادی‌خواه است. ۴آوریل برای ما یک میلاد نوین را نمایندگی می‌کند. رهبر آپو با فلسفه و ایدئولوژی خود،‌ جهانی شد. رهبر آپو جامعه کورد که از ماهیت خود دور شده بود را از نو به ماهیت‌اش برگرداند، با پارادایم دمکراتیک، اکولوژی و آزادی‌خواهی زنان مدل یک جامعه نوین را توسعه داد. امروز به سالی بسیار متفاوت مبدل خواهد شد، به دلیل اینکه گریلا با عملیات‌های انقلابی‌اش موفقیت‌های مهمی کسب نمود و خلق ما از پیروزی‌های کارزار و نوروز صیانت کردند. سرچشمه روحیه گریلا، خلق است. منبع روحیه خلق‌ما نیز گریلا است. ما باور داریم که امسال آزادی جسمانی رهبر آپو را عملی خواهیم ساخت.‌‌‌‌‌‌»