روزنامه‌نگاران زن: حساب دوستانمان که به قتل رسیدند را خواهیم خواست

روزنامه‌نگاران زن باشور کوردستان با بیان اینکه از دولت ترکیه حساب روزنامه‌نگاران به قتل رسیده را خواهند پرسید، گفتند، اشغالگران از قدرت زنان می‌ترسند.

در ۲۳ اوت، دولت ترکیه به خودروی حامل خبرنگاران در منطقه سیدصدیق سلیمانیه باشور کوردستان حمله کرد و روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین را به قتل رساند. روزنامه‌نگاران زن باشور کوردستان قتل روزنامه‌نگاران زن را محکوم کردند و گفتند که دولت ترکیه از قدرت زنان هراس دارد.

روزنامه‌نگار پریان احمد در ابتدا یاد گلستان تارا و هیرو بهاالدین را گرامی داشت و گفت: «من در برابر شهدا سر تعظیم فرود می‌آورم، هدف قرار دادن زنان توسط دولت اشغالگر ترکیه، نشان می‌دهد که تا چه حد از قدرت و راه و روش زنان می‌ترسند. من به شدت از مقامات اقلیم کوردستان و اتحادیه‌ها و احزابی که سکوت کرده‌اند و نسبت به این ترور و قتل‌عام واکنشی نشان نمی‌دهند، انتقاد می‌کنم. ما تأیید می‌کنیم که همیشه راه حق و حقیقت را ادامه می‌دهیم و راه خود را گم نمی‌کنیم، به این حملات پاسخ خواهیم داد و انتقام شهدای خود را خواهیم گرفت.»

بِریوان برگارَیی، روزنامه‌نگار نیز تاکید کرد که این ترور بدون همکاری خط خیانت انجام نمی‌شود و گفت: «ما این حمله را محکوم می‌کنیم، غیرممکن است که دشمن بدون همکاری خط خیانت بتواند آنها را از اینگونه ردیابی کند و شک نداریم که همکاری با دولت فاشیست ترکیه انجام شده است. دشمن فکر می‌کند ما می‌ترسیم، اما اصلا نمی‌ترسیم و راه شهدای خود را ادامه می‌دهیم و این پاسخ ما به حملات و اقدامات کثیف دشمن خواهد بود.»