ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک حمله نژادپرستانه به پناهندگان را محکوم کرد

ریاست مشترک شورای مدیران ک‌ج‌ک با بیان اینکه حملات نژادپرستانه علیه پناهجویان توطئه‌ای است که آک‌پ-م‌ه‌پ علیه مردم ایجاد کرده است، گفت: «ما از همه می‌خواهیم در همبستگی با مردم سوریه قویاً در برابر این حملات فاشیستی بایستند.»

حملات نژادپرستانه علیه مردم سوریه

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) در رابطه با حملات نژادپرستانه‌ای که از قیصری آغاز شد و به نقاط دیگر سرایت کرد، بیانیه کتبی صادر کرد. ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک با اشاره به اینکه رئیس فاشیست اردوغان برای تحقق برنامه‌های کثیف خود و زنده نگه داشتن قدرت خود مصرانه به سیاست خود مبنی بر تبدیل ترکیه به مسلخ‌خانه‌ای مانند سوریه که در آن مردم را به جان یکدیگر انداخته می‌شوند، ادامه می‌دهد؛ گفت: «پارادایم ملت دموکراتیک رهبر آپو، همزیستی خواهرانه-برادرانه خلق‌ها است. درک یک ملت دموکراتیک که درک زندگی آزادانه در کنار یکدیگر در عشق، صلح، خواهری-برادری و برابری است، صحیح‌ترین و ارزشمندترین راه برای غلبه بر مشکلات است.»

بیانیه ریاست مشترک با عنوان «خطاب به مردم ما و افکار عمومی دموکراتیک» به شرح زیر است:

«چند روزی است که حملات علیه پناهجویان سوری در ترکیه در حال گسترش است، مردم سوریه لینچ می‌شوند، مورد هدف و اصابت قرار می‌گیرند، خانه‌ها، وسایل نقلیه و محل کار آنها مورد حمله و به آتش کشیده می‌شوند. ما این حملات نژادپرستانه و فاشیستی را که توسط دولت توسعه داده شده است، به شدت محکوم می‌کنیم. ما می‌گوییم این وضعیت غیرانسانی باید هر چه زودتر پایان یابد. باید در برابر ترفندهای رژیم نژادپرست، فاشیست، توطئه‌گر آک‌پ-م‌ه‌پ هوشیار بود و اجازه نداد این اتفاق بیفتد. نباید از مردم کینه داشت، احساسات بد داشت، یا رفتاری توهین‌آمیز داشت. این در بشریت جایی ندارد. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ درگیر بازی‌های بسیار کثیفی است. او در تلاش است تا با به جان هم انداختن مردم با یکدیگر به نقشه‌های کثیف خود جامه عمل بپوشاند. این حملات که از قیصریه شروع شد و به جاهای دیگر سرایت کرد، توطئه‌ای است که توسط آک‌پ-م‌ه‌پ علیه مردم توسعه داده شده است. در این راستا، ما این فراخوان را به همه می‌دهیم و همه را به عقل سلیم دعوت می‌کنیم.

اصرار آک‌پ-م‌ه‌پ به سیاست خود مبنی بر تبدیل سوریه به کشتارگاه ادامه می‌دهد

رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و تعمیق هرج و مرج در سوریه دارد. این پیشگام در توسعه جنگ بود و میلیون‌ها نفر از مردم سوریه را آگاهانه و برنامه‌ریزی شده به ترکیه کشاند. در حالی که سال‌ها با سیاست پناهندگی خود از اروپا سیاه‌نمایی می‌کند، با تبهکارانی که به خدمت گرفته است، جنگ اشغالگری و نسل‌کشی را علیه کوردها و مردم سوریه به راه انداخته است. رژیم فاشیستی در تلاش است تا طرح میثاق ملی را با رویکرد نئوعثمانی در شمال سوریه اجرا کند. به همین منظور رژیم استعمارگر نسل‌کشی سال‌ها تمام تلاش خود را برای تعمیق جنگ در سوریه انجام داده است. او تبهکاران وحشی فاشیستی را که مرتکب جنایات علیه بشریت می‌شدند تغذیه و از آنها حمایت کرد، به آنها پول و اسلحه داد و آنها را به حمله به خلق‌ها واداشت. او مرتکب قتل‌عام و نسل‌کشی شد. او نیروهای فاشیست، تاریک و تبهکاری را که با لباس مذهبی پوشیده شده‌اند، تغذیه و رشد داد و آنها را به ابزاری برای سیاست‌های توسعه‌طلبانه تبدیل کرد. زمانی که دیدند تبهکاران کافی نیستند، شخصاً به سرزمین‌های روژاوا و سوریه حمله کردند و آن‌ها را اشغال کردند. جمعیت‌شناسی را در مکان‌هایی که اشغال کرده بود تغییر داد. مردم را قتل‌عام کرد، آواره و بدبخت کرد. مرگ، شکنجه، تجاوز جنسی و انواع وحشیگری‌ها به بخشی از زندگی روزمره در مکان‌های اشغالی تبدیل شد. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ مصرانه به سیاست خود برای تبدیل کردن سوریه به یک مسلخ‌خانه‌ای که در آن مردم را به جان همدیگر می‌اندازند، ادامه می‌دهد. او می‌خواهد و تلاش می‌کند نه تنها سوریه، بلکه ترکیه را نیز به چنین وضعیتی برساند تا نقشه‌های کثیف خود را محقق کند.

این یک فریب بزرگ است که اردوغان از مردم عرب دفاع می‌کند

رویکرد دولت آک‌پ-م‌ه‌پ به پناهندگان سوری در چارچوب همین سیاست کثیف بوده است. این یک فریب و تحریف بزرگ است که طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه عاشق مردم عرب و سوری‌ها هستند و از آنها دفاع می‌کنند. هر روز بیشتر و بیشتر مشخص می‌شود که این یک فریب است. رئيس فاشيست طيب اردوغان كوچكترين عشق و احساس مثبتی نسبت به مردم عرب ندارد. تمام تلاش او این است که سوی مردم عرب را علیه کوردها بچرخاند و مردم کورد و مردم عرب را به جنگ با یکدیگر وادار کند. به همین ترتیب، او می‌خواهد مردم کورد را در مقابل مردم ترکیه و مردم عرب را در مقابل مردم ترکیه قرار دهد. او در تلاش است تا با وادار کردن خلق‌ها به جنگ علیه یکدیگر، دولت در حال فروپاشی خود را زنده نگه دارد. او می‌خواهد کوردها را که عادلانه‌ترین و مشروع‌ترین مبارزه جهان را برای آزادی و دموکراسی به راه می‌اندازند، با بدون خودمدیریتی و بی‌دفاع گذاشتن آنها طولانی کند. او از همه چیز به عنوان مواد چانه‌زنی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند. او سعی دارد از مردم عرب به عنوان ابزار این ذهنیت کثیف استعمارگر نسل‌کشی استفاده کند. حملات نژادپرستانه و فاشیستی علیه مردم سوریه در ترکیه نتیجه سیاست ضد مردمی رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ است.

ما می‌توانیم خواهری-برادری خلق‌ها را بسازیم

ما به عنوان خلق‌ها قدرت و دوراندیشی برای زندگی مشترک داریم. ما می‌توانیم و باید زندگی خود را در همه جا، با آگاهی از خواهری-برادری مردم و همزیستی، بدون دست زدن به مرزها و تعیین مرزهای جدید، یا تغییر جمعیت، بازسازی کنیم. آرزوی اساسی ما این است که مردم با هم و به طور برابر با احساس صلح، عشق و برادری زندگی کنند. ما برای این کار و تلاش می‌کنیم. ما به عنوان جنبش آزادی کورد چنین رویکردی داریم. مردم کورد نیز این گونه برخورد می‌کنند، همه خلق‌ها را خواهر-برادر می‌بینند. پارادایم ملت دموکراتیک رهبر آپو ضامن همزیستی خواهرانه-برادرانه خلق‌هاست. درک یک ملت دموکراتیک، که درک زندگی آزادانه مردم در کنار یکدیگر در عشق، صلح، خواهری-برادری و برابری است، دقیق‌ترین و ارزشمندترین راه برای غلبه بر مشکلات است.

یک بار دیگر، ما این حملات نژادپرستانه و فاشیستی را محکوم می‌کنیم. ما از همه می‌خواهیم در همبستگی با همه مردم سوریه، به‌ویژه مردم عرب، با قدرت در برابر این حملات فاشیستی بایستند.»