رژیم ترک رئیس مشترک شهرداری چنار و رئیس مشترک د.ب.پ آمَد را زندانی کرد

دولت ترکیه در تدوام پاکسازی سیاسی روز ۵ آوریل علیه زنان در آمَد، ۲۶ زن را دستگیر کرده بود. روز گذشته نجلا تامرش رئیس مشترک شهرداری چنار و سوال گیولمز رئیس مشترک د.ب.پ آمد را به زندان محکوم نمود.

در پنجم آوریل ۲۶ زن در آمد در چهارچوب عملیات پاکسازی سیاسی خلق کورد و زنان مبارز دستگیر شده بودند. در ۸ آوریل ۶ تن از این زنان به زندان محکوم شده و ۱۰ تن دیگر بە قید مشروط آزاد شده بودند. همچنین یکی دیگر از دستگیر‌شدگان به زندان خانگی محکوم شده بود.

در ادامه‌ی تلاش‌ها برای محکوم نمودن دستگیر شدگان روز ۹ آوریل، ۵ تن دیگر از دستگیرشدگان پس از آنکه کارهایشان در اداره‌ی امنیت آمد پایان یافته بود، روانه‌ی دادگاه شدند.

عصر روز گذشته نیز نجلا تامرش رئیس مشترک شهرداری منطقه‌ی چنار آمد و سوال گیولمز رئیس مشترک د.ب.پ آمد، روکن بک آلپ عضو شورای شهرداری آمد، امینه کایا فعال جنبش زنان آزاد (TJA) و بسیله نارین رئیس مشترک اسبق ه.د.پ در منطقه‌ی پاییزاوا روانه‌ی دادگاه شدند.

پس از ثبت اظهارات توسط دادستان عمومی تامرش و گیولمز روانه‌ی دادگاه شده و در دادگاه دولت ترکیه به اتهام "عضویت در سازمان" به زندان محکوم شدند. بک آلپ، کایا و نارین به شرط تحت نظر بودن دادگاه آزاد شدند.

همچنین دوره‌ی بازداشت زلال بیگین فعال TJA ، بهار کاراکاش عضو شهرداری کلانشهر آمد، الو داغ و رابعه تکاس تمدید شد.

زینب آیاکات در ساعت‌های نیمه شب به دادگاه منتقل شده و پس از ثبت اظهاراتش توسط دادستان عمومی آزاد شد.