سازمان‌های مطبوعاتی بین‌المللی فراخوانده شدند که برضد حملات علیه روزنامه‌نگاران اعتراض کنند

د‌ف‌گ، م‌ک‌گ و DÎSK Basin Îş در رابطه با قتل روزنامه‌نگاران،‌ گلستان تارا و هیرو بهاالدین در شهر آمد گردهم آمده و بیانیه‌ مشترک منتشر کردند، آنان سازمان‌های بین‌المللی مطبوعاتی را فرا خواندند که برضد حملات علیه مطبوعات آزاد صدای اعتراض خود را بلند کنند.

محکوم کردن حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

دیروز در حمله پهپادی ترکیه به منطقه سیدصادق شهر سلیمانیه باشور کوردستان، دو زن کورد روزنامه‌نگار به نام‌های گلستان تارا و هیرو بهاالدین به قتل رسیدند. به قتل رساندن هر دو روزنامه‌نگار‌، طی کنش‌ها و بیانیه‌های مختلف محکوم شد.

جمعیت زنان روزنامه‌نگار مزوپوتامیا ‌(م‌گ‌ک)، جمعیت روزنامه‌نگاران دجله فرات ‌(د‌ف‌گ) و DÎSK Basin-Îş در رابطه با قتل‌عام روزنامه‌نگاران در مقابل ساختمان د‌ف‌گ واقع در منطقه یِنی‌شهیر شهر آمد بیانیه‌ای مشترک دادند. نمایندگان پارلمان از حزب دم پارتی، جیلان آکچا، مران دانش بشتاش و محمد روشتو تیریاکی و نمایندگان بسیاری از دیگر نهادها و روزنامه‌نگاران در این بیانیه شرکت کردند.

پلیس‌ که ساختمان د‌ف‌گ را محاصره کرده بود، بدون هیچ دلیلی اعلام کرد که اجازه نمی‌دهند بیانیه داده شود. زحمتکشان و کارکنان مطبوعات آزاد به این محاصره بی‌اعتنایی کرده و شعارهای ‌«مطبوعات آزاد سرکوب نمی‌شود» را سردادند.

مدیریت م‌ک‌گ‌، آیسل ایشیک در این محاصره سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«ما به مثابه م‌ک‌گ، دف‌گ و DÎSK Basin Îş، حملات علیه مطبوعات آزاد را محکوم می‌کنیم و افکار عمومی بین‌المللی را فرا می‌خوانیم که در مقابل این حملات سیستماتیک، هرچه زودتر اقداماتی انجام دهند.‌»

ایشیک بیان کرد که هدف از انجام چنین حملاتی اینست که مطبوعات آزاد را تماما از میان بردارند و صدای خلق سرکوب شود، او همچنین ابراز کرد که حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) هم همدست این حملات می‌باشد.

ایشیک اعلام نمود که آنان مُصِرانه در برابر تمام حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد مبارزه خواهند کرد.

ایشیک،‌ سازمان‌های مطبوعاتی و رسانه‌‌ای بین‌المللی و مدافعان حقوق‌بشری بین‌المللی را فراخواند و گفت‌: ‌«برضد حملات ترکیه علیه مطبوعات آزاد، صدای اعتراض خود را بلند کنید.»

این بیانیه با سردادن شعارهایی به پایان رسید.