سفر هیئت روزنامه‌نگاران به سلیمانیه به پایان رسید

دیدار هیئت روزنامه‌نگاران اروپایی که برای ادای احترام به روزنامه‌نگاران شهیدان گلستان تارا و هیرو بهاالدین به سلیمانیه آمده بودند با بازدید از کوردستان نیوز، KNN و NRT پایان یافت.

هیئتی از روزنامه‌نگاران اروپایی به فراخوان ROJIN و ابتکار روزنامه‌نگاران کوردستان به سیلمانیه آمدند و به روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در منطقه سیدصادق سلیمانیه بر اثر حمله جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه کشته شدند، ادای احترام کردند.

هیئتی متشکل از روزنامه‌نگاران آلیس ماگار، اما آدری، دلِر آکره‌یی، هَندرین فرج محمد، ژالان ضیایی و دوریم آلپ از کوردستان نیوز، شبکه رسمی ی‌ن‌ک بازدید کردند. مسئولین کوردستان نیوز کژال احمد، جمال آرِز و مروان مسعود ضمن خوشامدگویی به مهمانان، از شهادت تارا و هیرو ابراز ناراحتی کردند. حاضران به این واقعیت توجه کردند که دولت ترکیه صلح و امنیت سلیمانیه را تهدید می‌کند و باید در برابر تهدیدات اشغالگرانه یک نگرش مشترک نشان داد. اعضای هیئت همچنین اعلام کردند که این حادثه را پیگیری خواهند کرد و کار مشترکی برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی انجام خواهد شد.

هیئت سپس به مرکز KNN کانال تلویزیونی رسمی جنبش گوران رفتند. مقامات KNN خواستار موضع مشترک برای تامین امنیت روزنامه‌نگاران شدند و حمایت خود را از کار این هیئت نشان دادند. در این دیدار گفته شد که حملات دولت ترکیه امنیت کل کوردستان را تهدید می‌کند و بر موضع مشترک برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی تاکید شد. علاوه بر این، مقامات KNN پیشنهاد کردند که برای جمع آوری اطلاعات در مورد روزنامه‌نگاران شهید، همکاری کنند.

این هیئت نهایتا از NRT بازدید کرد. چیا حسن رئیس NRT از هیئت استقبال کرد. هیئت از رویکرد NRT نسبت به شهادت روزنامه‌نگاران انتقاد کرد. چیا حسن نیز انتقاد را پذیرفت و اظهار داشت که باید ارتباط بهتری برقرار شود.

بدینگونه سفر هیئت به سلیمانیه به پایان رسید.