شاهد از غیب رسید؛ اعتراف پ.د.ک به نوکری بعثی‌ها و قاتلان کوردها در هولیر

کاکمین نجار، از اعضای دفتر مرکزی پات دمکرات کوردستان روز گذشته در اظهاراتی اعتراف کرد که حزبش در هولیر به خوش خدمتی به بعثی‌ها و انفالچی‌ها پرداخته است.

کاکمین نجار از اعضای دفتر مرکزی پ.د.ک روز گذشته (٢٢ سپتامبر/ ٣١ شهریور) در یک میتینگ انتخاباتی مجلس نمایندگان عراق سخنانی ایراد کرد که در آن به وضوح به خوش‌خدمتی پ.د.ک به بعثی‌ها و انفالچی‌ها اعتراف کرده است. اشاره نجار به افرادی است که در قتل‌عام ١٨٢ هزار کورد منطقه گرمیان و بمباران شیمیایی هلبجه نقش داشته‌اند.

علی‌رغم آنکه در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از اسکان بعثی‌ها و انفالچی‌های رژیم مخلوع صدام در هولیر منتشر شده بود اما پ.د.ک صحت این گزارش‌ها را تکذیب کرده بود. پ.د.ک در لوای یک حزب کورد و با ادعای مبارزه برای کوردها همیشه در حال مزدوریگری برای قاتلان کوردها بوده است. سخنان کاکمین نجار اعتراف صریح به همکاری پ.د.ک با قاتلان کوردها در هولیر می‌باشد. پ.د.ک اکنون هم بر رویه نوکری و خودفروشی برای رژیم‌های کوردستیز حاکم بر خاک کوردستان ادامه می‌دهد.

احزاب و جریان‌های سیاسی کورد، روشنفکران، نویسندگان و شخصیت‌های کورد هر چهاربخش کوردستان بارها پ.د.ک را به دلیل سیاست‌هایش مورد انتقاد قرار داده‌اند و عملکرد این حزب را خدمت به اشغالگران در کوردستان و قاتلان کوردها عنوان کرده‌اند.

گردانندگان پ.د.ک در اظهارات خود به شیوه‌ای ناخواسته به همدستی حزب خود با اشغالگران اشاره کرده‌اند و اظهارات کاکمین نجار شاهد دیگری بر عملکرد کوردستیزی پ.د.ک است.

نجار در سخنان خود گفت:"بسیاری از فرماندهان حکومت سابق (بعث) اکنون در هولیر زندگی می‌کنند."

او در ادامه گفت که گردانندگان پ.د.ک بارها با این کهنه‌ بعثی‌ها گفتگو کرده‌اند.

پناه دادن به قاتلان کوردها و اسکان آنان در مناطق ویژه هولیر در حالیست که حکومت عراق دستور بازداشت و محاکمه اعضای حزب مخلوع بعث را صادر کرده است.

پس از اظهارات کاکمین نجار ١٧ نهاد جامعه مدنی و ١٢ شخصیت سرشناس باشور کوردستان خواستار شفاف سازی پ.د.ک در مورد سیاست‌های این حزب شدند.