شاهین‌‌: قصد دارند از راه پخش مواد مخدر آینده جوانان را تیره و تار کنند

ریاست مشترک دم پارتی در شهر آمد‌‌‌‌‌، عباس شاهین گفت‌‌: ‌«در جغرافیای کوردستان برای اینکه جوانان را از هویت خود دور سازند، سیاست‌های پخش مواد مخدر را اجرایی می‌کنند. هدف بنیادین آنان نیز تیره و تار کردن و نابودی آینده جوانان ماست.‌‌‌»

در شهر آمد، مصرف مواد مخدر و مشکلات ناشی از آن روز به روز افزایش می‌یابد. بخصوص در محله‌های شهر اخیرا مصرف مواد مخدر بسیار افزایش یافته است. سن مصرف مواد مخدر دیگر به دانش‌آموزان ابتدایی تنزل پیدا کرده است. مواد مخدر صنعتی نیز بیش از پیش در میان جوانان رواج یافته است. 

ریاست مشرک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌‌‌‌‌‌‌‌(دم پارتی) در شهر آمد، عباس شاهین درباره این موضوع سخنانی را بیان داشت و گفت‌: ‌«از سال ۲۰۱۵ تا کنون ما در یک مقطع دشوار قرار داریم. از نظر اجتماعی و سیاسی برنامه‌های بسیار جدی وجود دارد. براساس همین برنامه‌ریزی‌ها به ویژه برای جلوگیری از رهیافت سیاسی مسئله کورد، چنین حکومتی وجود دارد که به انجام عملیات‌های نظامی اهمیت می‌دهد. این حکومت می‌خواهد از راه پخش مواد مخدر هم منبع درآمدی برای خود بدست آورد و هم جوانان را از این طریق منفعل کند.‌»

ما مشکل را به پایان خواهیم رساند، جوانان خود را رهایی خواهیم بخشید

شاهین اعلام کرد که در جغرافیای کوردستان سیاست‌های جنگ بسیار جدی انجام می‌شود و گفت‌: ‌«ما می‌بینیم که بجای رهیافت دمکراتیک، سیاست‌های نابودگرانه همه‌جانبه را را به مثابه یک مقطع آغاز کرده‌اند. سیستمی که در دهه ۱۹۹۰ میلادی سیاست‌های آسمیلاسیون را به اجرا درآورد، بدلیل اینکه موفق نشد، به راه و روش‌هایی جداگانه متوسل شد. در شهر آمد در مقطع راه‌حل پخش و مصرف مواد مخدر به تمامی از میان برداشته شده بود. اما پس از سال ۲۰۱۵ با نقشه و قصد شکست دادن خلق، مصرف و پخش مواد مخدر را گام به گام افرایش دادند.‌‌‌‌»

شاهین بیان کرد که در این موضوع حکومت سیاست‌های تعمدی را انجام می‌دهد و گفت‌: ‌«ما این مورد را رسوا می‌کنیم. همانگونه که ما شهرداری‌ها را از آنان گرفتیم، ما کار و کنش‌ خواهیم کرد که جوانان خود را از مصرف و پخش مواد مخدر رهایی بخشیم. برای اینکه آینده‌ای برای جوانان‌مان بنا سازیم،‌ ما عرصه‌هایی نوین را خواهیم آفرید، تا آنان را از باطلاق مواد مخدر رهایی بخشیم.‌»