شهید سعدون میرزا فرزندی از خانواده‌های ما بود

اعضا و مدیران نهادهای مردمی شنگال با بیان اینکه شهید سعدون از یگان‌های مدافع شنگال گرفته تا کار در مجلس خلق، تلاش بسیاری نمود،آنان گفتند: «شهید سعدون میرزا فرزندی از خانواده‌های ما بود، ما انتقام شهید سعدون را خواهیم گرفت.»

سعدون میرزا علی مدیر سازمان خانواده‌های شهدا ۲۱ فوریه در شنگال بر اثر حمله هوایی ارتش ترکیه به شهادت رسید و با مراسمی دسته جمعی در آرامستان کوهستان شنگال به خاک سپرده شد. سعدون میرزاعلی در نسل‌کشی ۲۰۱۴ به نیروهای دفاعی شنگال پیوست و در ۱۰ سال گذشته در بسیاری از عرصه‌ها از عرصه دفاع گرفته تا مجلس خلق فعالیت و مبارزه کرده است. مردم شنگال که از شهید خود صیانت کردند، قول دادند که هرگز تسلیم حملات نشوند و انتقام شهید سعدون میرزا را از دشمن بگیرند.

علی خیری، عضو مجلس خلق گوهبل، با بیان اینکه جامعه ایزدی هر چقدر هم که شهید بدهد، هرگز از آرمان خود دست برنمی‌دارد، گفت: «دولت ترکیه می‌گوید' من پ‌ک‌ک را هدف قرار می‌دهم ' ، اما حقیقت این است که دولت ترکیه باید بگوید که' شنگال را هدف قرار می‌دهم تا جامعه ایزدی را نابود کنم' . دولت ترکیه به افرادی حمله می‌کند که در نسل‌کشی ۲۰۱۴ از جامعه خود محافظت کردند. ما به عنوان جوانان شنگال آماده‌ایم تا قوی‌ترین پاسخ را به اشغالگران بدهیم. وقتی جوانی شهید می‌شود صدها جوان را آماده می‌کنیم که جای او را بگیرند.»

شهدای ما نگذاشتند نقشه‌ها علیه شنگال محقق شوند

علی خیری به تلاش‌ها برای در دستور کار قرار دادن توافق ۹ اکتبر اشاره کرد و این پیام را داد: «دولت اشغالگر ترکیه، عراق و خانواده بارزانی خواهان اجرای توافق هستند، اما شهدای ما نگذاشتند این توافق اجرایی شود. کسانی که ما را در نسل‌کشی فروختند هرگز جایی در شنگال نخواهند داشت. تا یک ایزدی زنده باشد، توافق ۹ اکتبر اجرایی نمی‌شود.»

دولت عراق راه را برای حملات دولت ترکیه هموار می‌کند

مادری به نام ولات جانو با بیان اینکه سعدون میرزا علی تا روز شهادت برای سرزمین شنگال مبارزه کرد، گفت: «هواپیماهای دولت ترکیه بر فراز آسمان عراق می‌آیند، فرزندان ایزدی را در مقابل خانه‌هایشان شهید می‌کنند. ما همچنین دولت عراق را به دلیل اجازه دادن به این حملات محکوم می‌کنیم. ما این را از سوی عراق یا دولت ترکیه نمی‌پذیریم. این فرزندان مل از کرامت و سرزمین ما محافظت می‌کنند. کل دولت می‌داند که اینها فرزندان ایزدی‌ها هستند. استخوان‌های شهدای نسل‌کشی هنوز در بغداد است، آن را به ما تحویل نداده‌اند.»

ولات جانو با یادآوری اینکه برادر سعدون میرزا در شنگال به شهادت رسید، موضع‌گیری جامعه ایزدی را اینگونه بیان کرد: «هر چقدر شهید بدهیم، قوی‌تر خواهیم بود. ما در برابر دشمن خود خواهیم ایستاد و پاسخ آنها را خواهیم داد.»

ما انتقام شهید سعدون را خواهیم گرفت

اوسیو جوان، عضو مجلس خلق خانسور نیز با بیان اینکه سعدون میرزا از زمان نسل‌کشی تا روز شهادتش برای جامعه خود تلاش و مبارزه کرده است، گفت: «نزدیک به ۳ سال در صفوف یگان‌های مدافع شنگال از جامعه خود محافظت کرد. در مجلس خلق نیز به کار و مبارزه پرداخت. در پایان نیز برای خانواده شهدا کار می‌کرد. برادرش گنجو نیز شهید شد. خودش از خانواده شهدا بود. شهید سعدون از اعضای خانواده ما بود، همه او را خوب می‌شناختیم. ما انتقام شهید سعدون را می‌گیریم».