سخنگوی اتحادیه میهنی پیره: سناریوهای زشت برای به تعویق انداختن انتخابات است

سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کوردستان (ی‌ن‌ک) در پاسخ به اتهامات وزارت داخلی باشور کوردستان و عراق در خصوص آتش‌سوزی در شهرهای باشور گفت: «آنچه انجام می‌شود تلاش برای ایجاد بهانه برای به تعویق افتادن انتخابات است.»

سعدی احمد پیره، سخنگوی ی‌ن‌ک شامگاه جمعه در خصوص اتهامات وزارت داخلی باشور کوردستان و عراق بیانیه مطبوعاتی داد.

سعدی احمد پیره اظهار داشت که به عنوان اتحادیه میهنی، آتش زدن مغازه‌های مردم را محکوم کرده و خواستار تحقیق در مورد این رویدادها شده‌اند.

حزب دمکرات کوردستان از انتخابات می‌ترسد

پیره با اشاره به درگیری‌های داخلی حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) گفت: «درگیری‌های داخلی پ‌دک سناریویی است که انتخابات پارلمان اقلیم کوردستان را مختل می‌کند. چنین ادعاهای کثیفی برای به تعویق انداختن انتخابات مجلس مطرح می‌شود. پ‌دک از انتخابات می‌ترسد و نمی‌خواهد برگزار شود.»

سعدی احمد پیره با اشاره به اینکه پ‌دک آتش زدن محل کسب و کار و بازارها را به تبلیغات انتخاباتی خود تبدیل کرد، گفت: «چون ما به عنوان اتحادیه میهنی، تعویق انتخابات را قبول نداشتیم. به همین دلیل پ‌دک سناریوهای زشت و بدخواهانه را علیه ما ایجاد می‌کند.»

بیش از ۳۰۰ تبهکار داعش در برواری بالا مستقر شده‌اند

سعدی احمد پیره با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ تبهکار داعش در منطقه برواری بالا مستقر شده‌اند، تاکید کرد که آنها می‌خواهند سلیمانی را با گزارش‌ها و شکایات جعلی قربانی دولت ترکیه کنند.

ما برای انتخابات آماده می‌شویم، نه برای جنگ داخلی

پیره گفت: «امروز یکی از مقامات وزارت داخلی عراق اشاره کرد که نیروهایی را که نامشان فاش نشده است اعزام خواهند کرد، که باعث نگرانی ما شد. اما وزارت امور داخله اقلیم کوردستان نیز به زبان دیگری این اتهامات را تایید کرد. ما برای انتخابات آماده می‌شویم، نه جنگ داخلی.»

پیره گفت: «قبلاً می‌خواستند با ما مذاکره کنند تا انتخابات به تعویق بیفتد. ما این را رد کردیم. آنچه اکنون انجام می‌شود تلاش برای بهانه‌تراشی برای به تعویق انداختن انتخابات است.»