تصویر

سلام علی: اردوغان نیز مانند صدام قتل عام انجام می‌دهد

سلام علی، عضو کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) به بیان سخنانی در مورد اشغالگری دولت اشغالگر ترکیه پرداخت و گفت: «هدف ترکیه حمله به باشور کوردستان برای از بین بردن آبادانی سرزمین و موقعیت استراتژیک آن است.»

اعتراض مردم باشور کوردستان به اشغالگری و حملات نظامی دولت اشغالگر ترکیه ادامه دارد. آنها نگران سکوت احزاب سیاسی باشور کوردستان در برابر اشغالگری دولت ترکیه هستند. سلام علی عضو کنگره ملی کوردستان در این باره با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

«ترکیه باشور کوردستان را مانند سرزمین خود می‌بیند»

سلام علی هدف ترکیه از حمله به باشور کوردستان را تبدیل آن به منطقه نظامی عنوان کرد و گفت: «هدف ترکیه از حمله به کوردستان امری جدید نیست، از دوران عثمانی برای فتح آن تلاش کرده است. من معتقدم که دولت ترکیه به نقشه سیاسی که برای آنها تهیه شده اعتقادی ندارد. آنها می‌خواهند نقشه سیاسی را که به آنها داده شده است به روشی جدید طراحی کنند. تهاجم و حملات نظامی ترکیه به خاطر پ‌ک‌ک نیست، برخی احزاب به ویژه پ‌د‌ک از طریق رسانه‌ها نشان می‌دهند که گویا دلیل ورود نیروهای ترکیه به باشور کوردستان پ‌ک‌ک است که این امر دور از واقعیت است. ترکیه در باشور کوردستان یک هدف استراتژیک دارد، باشور کوردستان را میراث خود می‌داند و در تلاش برای فتح آن است. متأسفانه پ‌د‌ک نیز بخشی از این تهاجمات است. در واقع خطر بزرگی وجود دارد و فقط گریلاهت در مقابل تهدیدات دولت اشغالگر ترکیه ایستاده‌اند.»

«حزب دمکرات کوردستان سیاست اشغالگران را اجرا می‌کند»

سلام علی اعلام کرد که بارزانی سیاست اردوغان را اجرا می‌کند و گفت: «اجرای سیاست اردوغان منجر به نابودی حزب دمکرات کوردستان و خانواده بارزانی می‌شود زیرا این تهاجم ترکیه به نتیجه نمی‌رسد و شکست خواهد خورد. اخیرا اردوغان به عراق آمد و آنها چندین قرارداد نظامی و اقتصادی منعقد کردند.

اما زمانی که دولت عراق و عراقی‌ها تابلوی نصب شده ترکیه را در برواری بالا در استان دهوک دیدند که روی تابلو «تردد در این منطقه ممنوع است و اینجا سرزمین ترکیه است» نوشته شده بود، عراقی‌ها احساس خطر کردند. بنابراین در جلسه شورای عراق به ریاست محمد شیاع السودانی با اشغالگری ترکیه مخالفت کردند. مهم این است که مردم باشور کوردستان و احزاب سیاسی باید از تصمیم دولت عراق حمایت کنند.»

«مناطق تحت حاکمیت حزب دمکرات کوردستان به ترکیه واگذار شده است»

سلام علی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم باید در برابر اشغالگری واکنش نشان دهند، گفت:«در واقع از دیرباز همه میدانستند که حزب دمکرات کوردستان و خاندان بارزانی مناطق تحت اختیار خود را به ترکیه تقدیم کرده‌اند. مهم این است که مردم باید خودمان را سازماندهی کنیم و با اشغالگری مخالفت کنیم، به خصوص مردم بهدینان بسیار انقلابی هستند، آنها با اعتراضات پیشین خود به ما نشان دادند که مردم بهدینان خیانت خاندان بارزانی و نسل‌کشی ترک‌ها را به خوبی درک کرده‌اند. دولت ترکیه روستاهایی را که در حال حاضر تحت اختیار خود دارند، به منطقه نظامی تبدیل کرده‌اند. متاسفانه در باشور کوردستان موضع جدی احزاب سیاسی وجود ندارد. همه مردم باشور باید علیه اشغالگری دولت ترکیه قیام کنند، از گریلاها حمایت کنند و از مردم بهدینان حمایت کنند و صدای آنها را به گوش همه دنیا برسانند.»

«یک جنگ ویژه در حال انجام است»

سلام علی اعلام کرد که اکنون جنگ ویژه‌ای در جریان است و از رسانه‌ها استفاده می‌شود و ادامه داد: «وزارت دفاع حزب دمکرات کوردستان و وزارت دفاع ترکیه از طریق سایت‌ها و کانال‌های خود جنگ ویژه‌ای را برای شکستن اراده مردم انجام می‌دهند. حزب دمکرات کوردستان از طریق رسانه‌ها تبلیغ می‌کند که گویا بافل طالبانی کوردستان را ترک کرده است و ترکیه به او گفته است که برای حمله به سلیمانیه می‌آییم. همه سخنان پ‌د‌ک تبلیغات و کذب است و حقیقت ندارد. دو هفته است که دولت ترکیه با گریلاهای کوردستان در حال جنگ است و نتوانسته هیچ منطقه‌ای از باشور کوردستان را تصرف کند.»

سلام علی از مردم خواست واکنش نشان دهند و از علمای دینی خواست موضع خود را نشان دهند و تصریح کرد هرکس موضع خود را نشان ندهد به خط خیانت می‌رود.

سلام علی در پایان سخنان خود به مقاومت شلادزه پرداخت و گفت: «همانطور که صدام حسین روستاها را قتل عام و ویران می‌کرد اردوغان هم همین کار را می‌کند، وقتی داعش به موصل آمد و به عراق و سوریه حمله کرد اردوغان هر کاری که ممکن بود انجام داد و از داعش حمایت کرد. اکنون دولت ترکیه همان تبهکاران و داعش را به باشور کوردستان آورده است، زیرا می‌داند که سربازانش نمی‌توانند در برابر گریلاهای آزادی بجنگند و قطعاً در برابر گریلاها شکست خواهند خورد. من مطمئن هستم که این آخرین اشغالگری دولت ترکیه خواهد بود و حکومت حزب عدالت و توسعه و اردوغان و همچنین حاکمیت باشور کوردستان که در اشغال باشور کوردستان همکاری می‌کند، پایان خواهند یافت.»