سلیمان احمد ۲۴۹ روز است که توسط حزب دمکرات کوردستان زندانی است

روزنامه نگار سلیمان احمد که توسط حزب دموکرات کوردستان ربوده شده بود، ۲۴۹ روز است که در زندان به سر می‌برد.

دستگیری سلیمان احمد

در ۱ اکتبر ۲۰۲۳، سلیمان احمد سردبیر بخش عربی خبرگزاری روژنیوز به دیدار خانواده خود در محله شیخ مقصود در حلب رفت. مورخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳، سلیمان زمانی که می‌خواست از دروازه پیشخابور (سِمالکا) عبور کند توسط نیروهای پ‌د‌ک ربوده شد و نهایتا پس از هفت ماه بالاخره وکلا توانستند با وی ملاقات کنند. سلیمان احمد روزنامه‌نگار ۲۴۹ روز است که در زندان حزب دموکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) به سر می‌برد.

یک هفته پس از ناپدید شدن سلیمان احمد،نیروهای امنیتی ‌(آسایش‌) حزب دمکرات کوردستان در دهوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که ربوده شدن سلیمان احمد روزنامه نگار «به دلیل کار روزنامه‌نگاری او نبوده» و صریحا روزنامه‌نگار سلیمان را به مجازات تهدید کرد. سلیمان احمد نزدیک به ۵ سال است که به عنوان سردبیر در بخش عربی خبرگزاری روژنیوز کار می‌کند.

سرانجام، تحت فشار مدنی روزنامه نگاران، اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌ها در سطح محلی و بین المللی، در ۲۲ می وکلای وی اجازه یافتند تا با او در زندان آسایش دهوک ملاقات کنند.

تاریخ دادگاه ۳۰ ژوئن است

اخیراً در سوم ژوئن، دادگاه کیفری اول دهوک اولین روز جلسه دادگاه سردبیر بخش عربی روژنیوز سلیمان احمد را ۳۰ ژوئن، یعنی فردا اعلام کرد.