سمینار‌ مشترک تاژه و ی‌ژ‌ش در شنگال

سمینار مشترکی در مورد اهمیت دفاع از خود برای جامعه ایزدی و برای زنان در دیگور با پیشاهنگی تاژه و ی‌ژ‌ش برگزار شد.

سمینار مشترک تاژه و ی‌ژ‌ش

در چارچوب کمپین تاژه با عنوان «در برابر نسل کشی زنان، صدای دفاع از خود باش» سمیناری با هماهنگی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) و فرماندهی واحدهای مدافع زنان شنگال (ی‌ژ‌ش) در محل دیگور شنگال برگزار شد. این سمینار همزمان برای مردان و زنان برگزار شد.

در این سمینار، آخین انتقام یکی از فرماندهان ی‌ژ‌ش به نکات زیر اشاره کرد: «ما از همه شهدای «فرمان» یاد می‌کنیم. ما برای آزادسازی شنگال صدها شهید دادیم. کسانی که جان خود را برای نجات هر زن و کودکی فدا کرده و ایزدخان مقدس را با خون خود آزاد کردند. پس از آزادسازی شنگال، قدم بزرگی برداشته شد که آن سازماندهی شنگال بود. جامعه شنگال خود را سازماندهی کرد تا از خود محافظت کند و از این به بعد در مقابل تهدیدات از هر طرف که باشد، محکم بایستد.»

آخین انتقام فرمانده ی‌ژ‌ش در ادامه سخنان خود بر پیشاهنگی زنان برای فعالیت‌های دفاعی تاکید کرد و گفت: «یکی از کارهای ارزشمندی که در شنگال انجام گرفت، تشکیل شوراهای زنان بود؛ درس‌هایی که از این «فرمان» گرفته شد، تشکیل شوراها بود. زنان مسئولیت پذیرفتند و نقش بزرگی برای تقویت فرهنگ، دین و باور ایزدی ایفا کردند. امروز تاژه گام‌های بلندی در این راستا برمی‌دارد. کمپین «در برابر نسل کشی زنان، صدای دفاع از خود باش» راه‌اندازی شد. این کنش‌ها زیر نظر مادران ما که در شوراها کار می‌کنند اداره می‌شود و وظیفه و نقش ما صیانت از آن و گسترش آن است. به همین دلیل ما از همه می‌خواهیم که از آن صیانت کنند.»

آخین انتقام همچنین به نقش قدرت نظامی و اهمیت آن پرداخت و گفت: «یکی از شاخه‌های دفاع مشروع، بعد نظامی است. به همین دلیل از همه جوانان می‌خواهیم به صفوف ی‌ژ‌ش و ی‌ب‌ش بپیوندند و اسلحه ده‌ها همرزم شهید را بر زمین نگذارند. برای صیانت از وجود خود، باید از کار و تلاش شهدا صیانت کنیم. همت، دانش و قدرت زیادی لازم است و از طریق این کمپین می‌توانیم از آن صیانت کنیم.»