سومین کنگره مجلس خلق در مخمور به پایان رسید: نظام اقتدار نابود می‌شود

سومین کنگره مجلس دموکراتیک خلق در اردوگاه پناهجویان به پایان رسید و این پیام داده شد: «اولین وضعیتی که در آن خود را مسئول می‌دانیم، وضعیت رهبری است.»

سومین کنگره مجلس خلق اردوگاه مخمور که با شعار «رهبر آپو را آزاد کنید و با ساختن جامعه دموکراتیک و خوددفاعی دشمن را شکست دهید»، آغاز و با شرکت ۴۲۰ نماینده به پایان رسید.

سومین کنگره مجلس دمکراتیک خلق اردوگاه شهید رستم جودی (مخمور) که از ۲۱ فوریه ۲۰۲۴ آغاز شده بود، به مدت شش روز ادامه داشت و روز گذشته با حضور ۴۲۰ نماینده در سالن کنفرانس این اردوگاه به کار خود پایان داد.

در این کنگره گزارش‌های دو ساله مجلس خلق، مجلس ایشتار و مجلس جوانان قرائت شد. در همین راستا، ارزیابی آثار و فعالیت‌های دو ساله و نقدها و انتقاداتی از ناکامی‌های رخ داده در این دو سال تدوین شد. همچنین قرارداد اجتماعی و پیش نویس مصوبات قرائت و با تصویب نمایندگان به تصویب رسید. پس از آن انتخابات روسای مشترک مجلس و روسای مشترک دیوان مجلس برگزار شد.

در این انتخابات فیلیز بوداک و احمد شهباز به عنوان روسای مشترک مجلس، علی بلهی و نودم یمان نیز برای دیوان مجلس انتخاب شدند.

فیلیز بوداک، رئیس مشترک مجلس خلق مخمور سخنرانی اختتامیه را ایراد کرد. فیلیز بوداک در سخنانی ضمن تبریک به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی نمایندگان حاضر در کنگره، درباره شش روز برگزاری کنگره گفت: «در این شش روز ارزیابی‌های ارزشمند و پیشنهادات زیادی برای آینده ارائه شد.»

پس از سخنرانی اختتامیه، اعضای جدید مجلس متشکل از ۹۵ نفر سوگند یاد کردند و در نهایت کنگره با قرائت نتایج به پایان رسید.