سیامند معینی خلق کورد و دیگر خلق‌های ایران را برای کمک به بلوچستان فراخواند

سیامند معینی ریاست مشترک پژاک، خلق روژهلات کوردستان و دیگر خلق‌های ایران را بە گسترش کارزا‌رهای کمک‌رسانی بە مناطق سیل‌زدە‌ی بلوچستان فراخواند.

سیامند معینی ریاست مشترک حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) خلق روژهلات کوردستان و دیگر خلق‌های ایران را بە گسترش کارزا‌های کمک‌رسانی بە مناطق سیل‌زدە‌ی بلوچستان فراخواند و در شبکه‌ی‌ مجازی (X) اعلام کرد: «چند روزی است که شاهد حرکت خودجوش خلق کوردستان برای کمک به سیل‌زدگان بلوچستان هستیم. ضمن اعلام حمایت از این عمل انسانی، به خلقمان تبریک می‌گوییم که در حفظ سنت همبستگی و پایدار نمودنش از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. از خلقمان در تمامی شهرهای کوردستان می‌خواهیم کە به اندازه‌ی توانایی خویش در این کمپین شرکت کنند.»

در ادامه‌ رئیس مشترک پژاک تاکید کرده است که باید همبستگی را علاوه بر مواضع و اعمال سیاسی، در امور همیاری در دوران سختی‌ها نیز نشان داد. همین‌طور از دیگر خلق‌های ایران نیز خواسته است که به همیاری بلوچستان سیل‌زده و داغدار بشتابند.

کارزار جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان بلوچستان در شهرهای مختلف روژهلات کوردستان از چند روز قبل را‌ه‌اندازی شدە است.

سیل اخیر در مناطق شهرستان دشتیاری بدون ارایه‌ی کمک و امداد‌رسانی ارگان‌های دولتی بوده و کمک و امداد رسانی به سیل‌زدگان در فقدان توجه مسئولین توسط خود شهروندان صورت گرفته و هم اکنون نیز در حال انجام است.