تَمَل: هیچکس نمی‌تواند عبدالله اوجالان را از یاد خلق کورد پاک کند

مشاور ریاست مشترک کل دم پارتی طیب تمل در مراسم جشن نوروز که در ویرانشهر برگزار شده بود، شرکت کرده و گفت: «هیچکس نمی‌تواند عبدالله اوجالان را از یاد خلق کورد پاک کند.»

نوروز ۲۰۲۴

مراسم جشن نوروز در منطقه ویرانشهر رحا در محله شرناک برگزار شد. ده‌ها هزار نفر در این جشن شرکت جستند. بخش زیادی از مشارکت کنندگان لباس‌ها ملی-محلی پوشیده بودند. در مراسم جشن رنگ‌های سبز، سرخ و زرد برافراشته شده و شعار «زنده‌باد رهبر آپو» و «ژن ژیان آزادی» سرداده شد.

سخنگوی کمیته تدارکات نوروز، ابراهیم اکتی بیانات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در نوروز سال‌های قبل ایراد شده بود را قرائت کرد. سپس مادران صلح آتش نوروز را برافروختند. کاندید دم پارتی برای شهرداری ویرانشهر، بدریه یورگون و سرحد دجله اینان به خلق درود فرستادند. کاندیدهای ریاست مشترک خلق را برای صیانت از دم پارتی فراخواندند.

لازم است عبدالله اوجالان آزاد شود

کاندید دم پارتی برای شهرداری رحا، جلالدین ارکمن و گولشن اوزر نیز نوروز را به خلق تبریک گفتند.

ارکمن نارضایتی خودن نسبت به انزوای امرالی را ابراز داشت و گفت: «برای اینکه جناب اوجالان بتواند نقش خود را ایفا کند، لازم است هر چه زودتر از لحاظ جسمانی آزاد شود.»

هیچکس نمی‌تواند عبدالله اوجالان را از حافظه خلق کورد پاک کند

مشاور ریاست مشترک کل دم پارتی طیب تمل نیز بدلیل انزوای برعلیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفت: «زندانیان به اعتصاب غذا دست زده‌اند. مادران در تحصن برای عدالت هستند. زمان آزادی جناب اوجالان فرارسیده است. هیچکس نمی‌تواند ارتباط جناب اوجالان با خلق را از بین ببرد. هیچکس نمی‌تواند جناب اوجالان را از یاد جوانان و خلق کورد پاک کند. نه به انزوا، زنده باد آزادی.»

پس از سخنرانی‌ها هنرمند هادیه کالکان بروی صحنه رفت و به همراه اجرای موزیک رقص و پایکوبی انجام شد.