تحقیقات در پرونده نارین گوران: ۸ نفر دستگیر شدند

در تحقیقات پرونده مربوط به نارین گوران ۸ ساله که در آمد به قتل رسید، ۸ نفر دیگر دستگیر شدند.

نارین گوران ۸ ساله روز ۲۱ اوت در روستای چولی در منطقه رَزان آمد ناپدید شد. پس از ۱۹ روز در ۸ سپتامبر جسد نارین در رودخانه روستا پیدا شد. پس از یافتن جسد، ۲۴ نفر در چارچوب تحقیقات درباره قتل نارین بازداشت شدند. سالیم گوران در دوم سپتامبر دستگیر شد. نوزات بختیار که اعتراف کرد و گفت به درخواست سالیم گوران جسد را در دهانه رودخانه گذاشته بود، ۱۰ سپتامبر بازداشت شد. روحانی روستا هم که بازداشت شده بود پس از بازجویی در ژاندارمری آزاد شد.

مدت زمان بازداشت ۲۲ نفر تمدید شد و روز گذشته پس از اظهارات در ژاندارمری به دادگاه آمد منتقل شدند.

شهادت متهمان حدود ۱۲ ساعت ادامه داشت. پدر نارین، عارف گوران و بستگان نارین، اوگلجان عثمان، دوران گوران، ملک گوران، عموهایش باریش، ممدوح و خلیل ابراهیم گوران، مادرش عزیزه کایا، سالیم گوران و عمر یلدیز آزاد شدند.

پس از بازجویی بازپرس، ۹ نفر با درخواست بازداشت به دادگاه کیفری یک کشور معرفی شدند. دادگاه حکم بازداشت ۸ نفر را صادر کرد. مادر نارین، یوکسل گوران و برادر نارین، انس گوران به جرم «قتل عمد» بازداشت شدند.

عموی نارین به نام فوات گوران نیز به جرم «از بین بردن ادله مجرمانه» متهم شد اما مقام قضایی وی را به شرط رسیدگی قضایی آزاد کرد.

همچنین ملیک گوران نیز به جرم «حمایت از مجرم، انهدام ادله کیفری»، خاله‌های نارین کورتولوش و عمر فاروک گوران نیز به جرم «حمایت از مجرم» به دادگاه معرفی شدند. هر سه نفر از سوی مقام قضایی با شرایط کنترل قضایی آزاد شدند.