تحصن‌ برای عدالت در ماردین در ۹۶مین روز خود ادامه دارد

نماینده ماردین از حزب دم پارتی، صالحه آیدنیز در دیدار با متحصنین سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«برای از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ ما در همه جا مقاومت خود را گسترش خواهیم داد. سازماندهی‌‌مان را بهتر توسعه خواهیم بخشید»

تحصن‌های برای عدالت

تحصن‌های برای عدالت بستگان زندانیان که با مطالبه ‌«آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، رهیافت دمکراتیک برای مسئله کورد» آغاز شده است در ۹۶مین روز خود ادامه دارد. نماینده ماردین از حزب دم پارتی، صالحه آیدنیز و شهردار مشترک قوسر زینی ایپک و حامدیه بلیک تورگای با متحصنین دیدار کردند.

کنش‌ تحصن‌ برای عدالت با آواز خوانی ادامه یافت و با شعار ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» به زندانیانی که در کنش‌ها حضور دارند درود فرستادند.

نماینده ماردین از حزب دم پارتی،‌ صالحه آیدنیز در دیدار خود با کنشگران سخنرانی کرد و عید و مقاومت کنشگران را تبریک گفت. آیدنیز اشاره کرد که فشارهای دولت ترکیه بروی زندان‌ها هر روز افزایش‌ می‌یابد و گفت‌: ‌«زندانیان به شیوه‌هایی مختلف مقاومت خود را ادامه می‌دهند. لازم است ما از کنش‌های آنان پشتیبانی کنیم و همچنین با انجام کنش‌هایی سازماندهی شده‌تر و نیرومندتر در خارج از زندان، وظایف بیشتری را برعهده بگیریم. همانگونه که می‌دانید پایان بخشیدن به سیاست‌های کثیفی که در زندان‌ها اجر می‌شود تنها با از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ممکن است. هر اندازه که ما صلح، دمکراسی و آزادی را مطالبه کنیم،‌ جناب عبدالله اوجالان هر اندازه از آینده آزاد و دمکراتیک بحث به میان آورد،‌ دولت در برابر این مسائل فشار و ظلم خود را بیشتر اعمال می‌کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

‌«ما مقاومت خود را گسترش خواهیم داد»

آیدنیز اعلام کرد تا زمانیکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد نشود، تا زمانیکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به شیوه‌ای جسمانی در کار و کنش‌های صلح‌طلبانه مشارکت نکرده و نقش خود را ایفا نکند خلق کورد آزاد نخواهد شد. آیدنیز در ادامه بیان داشت‌: ‌«ما هم می‌دانیم که ترکیه به دمکراسی خواهد رسید. در انتخابات ۳۱ مارس،‌ خلق این پیام مهم را به ما داد. همچنین در اینجا هم برای اپوزوسیون و هم برای حکومت پیام داده شد. بخصوص این انتخابات نشان داد کسانیکه مسئله کورد را به رهیافت نمی‌رسانند روز به روز به عقب خواهند رفت. این پیام به مثابه ۷ ژوئن برای ما و حکومت راه را هموار می‌کند. به همین دلیل لازم است سازماندهی خود را توسعه دهیم. باید بیشتر در میان خلق باشیم. به ما این پیام داده شد. ما از همینجا یکبار دیگر اعلام می‌کنیم‌؛ برای از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد جناب اوجالان، ما در همه جا مقاومت خود را گسترش خواهیم داد. سازماندهی‌‌مان را بهتر توسعه خواهیم بخشید.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»