در تحصن‌های برای عدالت عید رمضان نیز جشن گرفته شد

بستگان و اقوام زندانیان در عید رمضان هم تحصن‌های برای عدالت را ادامه دادند و این عید رمضان را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان تبریک گفتند.

تحصن‌های برای عدالت

کنش‌ تحصن‌های برای عدالت که از طرف خانواده‌های زندانیان و مادران صلح با مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و رهیافت مسئله کورد در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ) در ماردین آغاز شده بود در ۹۴مین روز خود ادامه می‌یابد. علیرغم اینکه اولین روز عید رمضان، افراد بسیاری به دیدار متحصنین آمدند. در این کنش ترانه‌های انقلابی خوانده شد،‌ رقص و پایکوبی برگزار شد و شعار ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» سرداده شد.

سیاستمداران شهر، نماینده سازمان‌های اجتماعی و روسای مشترک دم پارتی با تحصن کنندگان دیدار کردند. در این کنش، عید به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تبریک گفته شد و آزادی جسمانی او مطالبه شد.

از مادران صلح، ترکان دورچ در این کنش سخنرانی کرد و عید رمضان را به ویژه به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و به تمام خلق‌های خاورمیانه تبریک گفت. دورچ بیان داشت که آنان می‌خواهند رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان سیاسی آزاد شوند و گفت‌‌‌‌‌‌: ‌«در روزهای پیش‌رو ما کنش خود را به مرحله جدیدی می‌رسانیم. ما می‌خواهیم کنش‌ خود را نیرومندتر کنیم. در این چارچوب ما تمامی خلق‌، سازمان‌های اجتماعی و مدافعان حقوق بشری را فرا می‌خوانیم که از ما پشتیبانی کنند. به این امید که این عید به دلیلی برای آزادی مبدل شود. برای تمام خلق آروزی موفقیت دارم.»