تجاوز سرباز ترکیه محکوم گردید: دولت متجاوز را ربود

در شرناخ تجاوز سرباز ترکیه محکوم گردید، نوروز اویسال‌ اعلام کرد پس از آن‌که فرد متجاوز به بیمارستان منتقل شده است، توسط پلیس ربوده شد.

تجاوز اتفاق افتاده توسط یک افسر ترکیه در شرناخ، طی انجام راهپیمایی محکوم گردید. چندین جناح و شخصیت‌های مختلف در این راهپیمایی شرکت داشتند. در این راهپیمایی پلاکارد «بگو سرکوب و تجاوز بس است» نشان داده شد و شعار «سکوت نکنید، نوبت شما نیز فراخواهد رسید» سرداده شد.

مراد اوزبَی عضو کنفدراسیون اتحادیه‌ی کارگران توده‌ای (کسک) اعلام کرد شهروندان، زن مورد تجاوز قرار گرفته را نجات داده‌اند، براساس گزارش‌ها فرد متجاوز مجروح شده است و در ادامه گفت: «این حادثه، نتیجه‌ی سیاست عدم مجازات است، قبلا دیده‌ایم هنگامی که مجرم فردی دارای پست و مقام و عضو نیروهای امنیتی بوده باشد، مورد پیگرد قضایی و پیگیری مؤثر و عادلانه قرار نمی‌گیرند، این نوع سیاست نیز به سلاحی ضد حقوق زنان و‌ کودکان تبدیل شده است.»

در ادامه اوزبَی اعلام کرد، استاندار در صدد بود تا از طریق بیانیه‌ای از مجرم محافظ نماید و گفت: «استاندار به جای اعلام انجام تحقیقات قضائی و پیگیری عادلانه در برابر فرد متجاوز، اعلام کرد ۴ فردی که مداخله کرده‌اند، دستگیر گردیده‌اند، با انتشار این بیانیه از فرد متجاوز حفاظت کرده و بیانیه‌ای حمایتی صادر کرده است. این نیز باعث ایجاد شک و تردید در عدم شروع رسیدگی قضایی و اداری درباره‌ی‌ پرونده و عدم دستگیری متجاوز شده است. قطعا با دقت این اتفاق را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.»

نوروز اویسال‌ آصلان نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) اعلام کرد که فرد متجاوز توسط پلیس ربوده و از وی حفاظت می‌شود، نیروهای امنیتی قصد دارند مواد مخدر و جاسوسی را بین خلق ترویج دهند، چندین حادثه‌ی مشابه اتفاق افتاده است و در ادامه گفت: «دیروز چنین حادثه‌ای در خیابان‌های ما اتفاق افتاد، خلق شرناخ همیشه علیه این اتفاقات دست به اعتراض زده‌اند. فرد متجاوز پس از این اتفاق به عنوان فردی مجروح نشان داده شده، فورا وی را به بیمارستان منتقل کرده و از آن‌جا نیز وی را ربوده‌اند.»

این بیانیه با شعار «ژن، ژیان، آزادی» و «سکوت نکنید، نوبت شما نیز فراخواهد رسید» به پایان رسید.