ترفندهای حزب دمکرات کوردستان در مورد شنگال در شورای استانی موصل

اعلام شد که استعفای فارس بریوکانی عضو شورا در جلسه شورای استان موصل پذیرفته شد و حزب دمکرات کوردستان یکی از اعضای شنگال را جایگزین وی کرد تا حق اظهار نظر و تصمیم گیری در مورد شنگال را داشته باشد.

در انتخابات شوراهای استانی عراق در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳، حزب دمکرات کوردستان ضربه سنگینی را در شنگال متحمل شد و نتوانست حتی یک عضو را به دست آورد. بنابراین حق اظهار نظر و تصمیم گیری درباره شنگال را در شورای موصل از دست داد.

گفته می‌شود حزب دمکرات کوردستان برای اینکه بتواند یک بار دیگر خود را به شنگال تحمیل کند، دست به ترفندهایی در شورای استان موصل زده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از چهارمین جلسه شورای استانی موصل، فارس بریوکانی نماینده حزب دمکرات کوردستان استعفای خود را تقدیم مدیریت شورای استانی کرد و استعفای وی پذیرفته شد.

از آنجا که طبق قانون انتخابات عراق، فرد باید به طور خودکار توسط همان حزب جایگزین شود، این بار حزب دمکرات کوردستان جمال خدر ششو را جایگزین فارس بریوکانی کرد.

چون جمال خدر ششو شنگالی است، گفته می‌شود که حزب دمکرات کوردستان می‌خواهد از طریق او شنگال را در دست بگیرد و خود را به شنگال تحمیل کند.