تشدید اقدامات اشغالگری در باشور کوردستان

دولت ترکیه به اقدامات خود در خصوص عملیات جدیدی که علیه جنبش آزادی کوردستان در چارچوب برنامه‌های اشغالگری‌اش آماده می‌کند، ادامه می‌دهد.

دولت ترکیه ابتکار طرح اشغالگری جدید خود را با استقرار نیروهای حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) در مناطق گریلایی تحت عنوان یگان‌های مرزبانی عراق آغاز کرد و در باشور کوردستان با این نیروها یک سری جلسات برگزار نمود.

برخی از افرادی که در عکس‌های این دیدار در مطبوعات ترکیه منعکس شده‌اند، افرادی هستند که پیش‌تر خبرگزاری فرات (ANF) با کسب جزئیات طرح اشغالگری جدید، به اطلاع عموم رسانده بود که این نیرو از چه کسانی تشکیل شده است. با این داده‌ها بار دیگر ثابت شد که یگان‌های مرزبانی عراق در واقع نیروهای زِرَوانی و گولان پ‌د‌ک هستند.

پس از این تحول، انتظار می‌رود که دولت ترکیه در روزهای آینده در چارچوب طرح اشغالگری جدید با مقامات بغداد دیدار کند.

در خبرهای مربوط به این دیدار به ویژه در خبرگزاری آناتولی (AA)، آمده است که سپهبد متین توکَل، مسئول ارتش دوم ارتش ترکیه و هیئت همراه با به اصطلاح «یگان‌های مرزبانی عراق» دیدار کردند. در حالی که در این جلسه موضوعات زیادی مطرح شد؛ تمامی افرادی که در عکس‌های ارائه شده در رابطه با این دیدار «مقامات عراقی» نامیده می‌شوند، نیروهای پ‌د‌ک هستند. نشان و آرم‌های دو تن از مقامات پ‌دک در عکس سانسور و سپس منتشر شد تا مشخص نشود که آنها چه کسانی هستند.

برجسته‌ترین آنها بهزاد لقمان ملا مصطفی است که مسئول نیروهای بارزان پ‌د‌ک است.

از سوی دیگر، یکی از کسانی که در این عکس‌ها به چشم می‌خورد، دلیر فرزنده، برادرزاده هوشیار زیباری، مسئول نیرویی به نام یگان‌های مرزبانی عراق است که خبرگزاری فرات (ANF) قبلاً آن را افشا و به مردم اعلام کرده بود.

در حالی که این تحولات در میدان در حال وقوع هستند، بر اساس اطلاعات به دست آمده، ادعا شد که یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه و ثابت عباسی وزیر دفاع عراق در ۱۴ مارس با یکدیگر دیدار خواهند کرد. گفته شد که عملیات علیه جنبش آزادی کوردستان موضوع اصلی این نشست خواهد بود و دو طرف درباره گزینه‌های حملات همه جانبه هوایی و عملیات زمینی در برخی نقاط گفت وگو خواهند کرد.