توده خلق در مراسم ترحیم روزنامه‌نگار گلستان تارا شرکت کرد

ریاست مشترک کل د‌ب‌پ، کسکین بایندر و افراد بسیاری در دومین روز مراسم ترحیم روزنامه‌نگار، گلستان تارا که بدست دولت اشغالگر ترکیه به قتل رسید، بصورت دسته‌ جمعی شرکت کردند.

مراسم ترحیم شهید گلستان تارا

دولت اشغالگر ترکیه در روز ۲۳ اوت در منطقه سیدصادق از توابع سلیمانیه باشور کوردستان،‌ با پهپادهای مسلح به خودروی روزنامه‌نگاران حمله کرده و براثر این حمله،‌ دو زن روزنامه‌نگار،‌ گلستان تارا و هیرو بهاالدین به شهادت رسیدند. مراسم ترحیم برای گلستان تارا در محله کولتور شهر ایلح برگزار شد و در دومین روز ادامه پیدا کرد. امروز نیز به شیوه‌ای دسته‌ جمعی، توده خلق در دومین روز این مراسم ترحیم مشارکت کرد. ریاست مشترک کل حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ)، کسکین بایندر، عضو و مدیران د‌ب‌پ در شهر ایلح و مناطق، اعضا و مدیران نهادهای  MEBYA-DER و MED TUHAD-FED، نمایندگان پارلمان از حزب دم پارتی ایلح،‌ زینب اودونجو و محمد روشتو تیریاکی، مادران صلح،‌ کنشگران جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ)، زحمتکشان مطبوعات آزاد،‌ شهروندان و افراد بسیار دیگری در این مراسم ترحیم شرکت کردند. در این مراسم ترحیم شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«مُرده‌باد خیانت، زنده‌باد کوردستان» سرداده شدند.

ریاست مشترک دم پاریت ایلح، سونگول کورکماز در مراسم ترحیم گلستان تارا و هیرو بهاالدین سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«ما این حملات را بشدت محکوم می‌کنیم. رفقای ما پیرو راه حقیقت بودند. زحمتکشان مطبوعات آزاد بودند. ما نیز دنباله‌رو مبارزه آنان خواهیم بود. ما می‌دانیم که امروز،‌ زنان کورد در تمام عرصه‌ها برای سیاست‌ خاورمیانه پیشاهنگی می‌کنند. فلسفه ‌«ژن ژیان آزادی» به تمام جهان اشاعه پیدا کرده است. ما نیز یاد رفقایمان را که با روحی فدائیانه جان خود را از دست داده‌اند گرامی می‌داریم. جان خلق کورد و رهبری سلامت باشد.»

سپس برادر گلستان تارا، ‌مصطفی مسعود تَکیک گفت‌: ‌«قبل از هرچیز یاد شهدا،‌ گلستان تارا و هیرو بهاالدین و و تمام رهروان حقیقت را با احترام گرامی می‌داریم. خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان تندرست باشد. مُرده‌باد خیانت،‌ زنده‌باد کوردستان.‌»