تولای حاتم اوغوللاری: ۳۱ مارس را به امرالی تقدیم خواهیم کرد

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم‌ پارتی در تجمع خلق در منطقه‌ی خلفتی‌ به سخنرانی پرداخت و درخواست کرد که فورا درب امرالی باز شود و در ادامه گفت: «۳۱ مارس را به امرالی تقدیم خواهیم کرد.»

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم‌ پارتی) در تجمع خلق در منطقه‌ی خلفتی‌ به سخنرانی پرداخت و یاد آن ۳۳ نفری که در پی حمله‌ی داعش در پیرسوس کشته شده بودند را گرامی داشت و اعلام نمود که هرگز تسلیم نخواهند شد و گفت: «آن‌هایی که فکر می‌کنند ما تسلیم خواهیم شد خوب بدانند، ما ۳۱ مارس را به رفقایمان و امرالی تقدیم خواهیم کرد.»

تولای حاتم اوغوللاری به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راهپیمایی بزرگ آزادی با مطالبه‌ی حل مسئله‌ی کورد و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد و گفت: «هنگامی که می‌گوییم صلح، این دولت با توپ و تانک به ما حمله می‌کند. از طریق پهباد حمله می‌کنند. می‌گویند تروریسم را از بین می‌بریم. مرزها را می‌بندند. اما هنگامی که گفته می‌شود با کشورهای همسایه مشکل نداریم، اما مرزهای تبعیض بین خلق‌ها تعیین می‌کنند. وقتی خلق تا این‌ اندازه فقیر هستند و جوانان می‌خواهند به خارج از کشور بروند، نمی‌توان پول خرج هواپیما و تانک شود. این فقط مسئله‌ی کورد نیست، مسئله‌ی تمامی خلق‌های ترکیه است. در همه جا فریاد برآورید، تا این مسئله حل شود. درب امرالی باید فورا باز شود، ما خواستار این هستیم و موفق می‌شویم. اگر درب امرالی گشوده شود، پیام صلح از آن‌جا بیرون خواهد آمد.»