تولای حاتم اوغوللاری: باید آزادی اوجالان تضمین گردد

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی در نوروز بازید به سخنرانی پرداخت و گفت: «باید انزوای امرالی پایان یابد و انزوای آقای اوجالان تضمین گردد.»

با پیشگامی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) با شعار «بپاخیز زمان آزادی و پیروزی است»، در منطقه‌ی بازید با شرکت هزاران نفر نوروز جشن گرفته شد. این جشن در میدان ‘زندان قدیم’ برگزار شد و با وجود بارش باران شدید هزاران نفر به میدان آمدند. تولای حاتم اوغوللاری در این مراسم شرکت داشت. در میدان عکس‌های قاضی محمد و شیخ سعید نصب شده بود، هزاران نفر با پوشیدن لباس کوردی و سردادن شعار ‘زنده باد رهبر آپو’ در میدان جشن حضور داشتند.

سپس برنامه‌های نوروز آغاز شد و تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به پیام نوروزی سال ۲۰۱۳ رهبر آپو توجه کرد و گفت: «پیام نوروزی سال ۲۰۱۳ آقای اوجالان پیام ماست. هرگاه که خواستار صلح هستیم، حکومت کاخ خود را برای جنگ آماده می‌کند. نمایندگی حکومت در عراق اوج جنگ را انجام می‌دهند. زمان کمی برای انتخابات باقی مانده است و آن‌ها قول جنگ را می‌دهند. خواسته‌ی ما صلح و مذاکره است. مدت ۴۰ سال است که بر روی این خاک کشته می‌شویم و قربانی می‌دهیم. مسئله‌ی کورد مسئله‌ی جایگاه و موقعیت است و باید حل گردد. لازم است روند گفت‌و‌گو آغاز شود. با قدرتی که از پیام سال ۲۰۱۳ دریافت کرده‌ایم‌ بار دیگر خواستار گفت‌و‌گو هستیم.»

تولای حاتم اوغوللاری در ادامه‌ی سخنانش به انزوای امرالی اشاره کرد و گفت: «تا انزوای امرالی را بیشتر تحمیل کنند، بیشتر می‌گوییم که انزوای امرالی باید پایان یابد. تا زمانی که انزوای امرالی ادامه داشته باشد، روند صلح و گفت‌و‌گو با دشواری و سختی مواجه خواهد شد. با هم اعلام می‌کنیم که باید انزوای امرالی به پایان برسد و آقای اوجالان آزاد گردد. برای صلح یا راه تازه‌ای خواهیم یافت یا راه تازه‌ای خواهیم یافت. برای باز کردن این راه انتخابات ۳۱ مارس مهم است.»