تولای حاتم اوغوللاری: لازم است همگان با فداکاری زیادی به مبارزه بپردازند

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی، اعلام کرد که لازم است همگان با فداکاری به مبارزه بپردازند.

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و هیئت همراهش در ساختمان دَم پارتی در قَرص با خلق دیدار کرد. صدها نفر در این تجمع حضور داشتند. همچنین آرزو ساواش‌ درمان و کنعان کاراهانچی، نامزدهای انتخاباتی ریاست شهرداری قَرص، به شهروندان درود فرستادند.

تولای حاتم اوغوللاری در این تجمع به سخنرانی پرداخت و گفت: «اکنون ما در قَرص حضور داریم که منزلگه خلق‌ها و اعتقادات متفاوت است. قَرص و دَم پارتی یکی هستند. زیرا دَم پارتی همانند قَرص تمامی باورها و اعتقادات را در برمی‌گیرد. حتی اگر سعی در مجازات ما داشته باشند، ما مرزها را می‌شکنیم.»

تولای حاتم اوغوللاری در ادامه‌ی سخنانش گفت: «با سرعت به مبارزه می‌پردازیم و در تمامی منازل را می‌زنیم‌. حکومت حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) در قَرص پست شهرداری را برای شریک کوچک خود، یعنی حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) کنار گذاشته است. توافق بر این اساس است. اما ببینید، شرکای بزرگ و کوچک متحد شده‌اند و به دشمنی کورد و تمامی خلق‌های ترکیه و کوردستان می‌پردازند. دیروز روز زبان مادری بود. نمایندگان پارلمانی ما زمانی که می‌خواستند با زبان مادری خود به پارلمان درود بفرستند، اما رئیس پارلمان عضو حزب حرکت ملی، هنگامی که سخنرانی‌ها به زبان‌های کوردی و عربی و ارمنی و سریانی میکروفون را قطع می‌کرد. این‌ها‌ دشمن خلق هستند. این فرد دشمن زبان‌هاست.»

حاتم اوغوللاری در ادامه‌ی سخنانش گفت: «در شهرهای ما قیوم‌ها منصوب شده‌اند. در استان‌ها تابلوهای نوشته شده به زبان کوردی را برداشتند و مراکز زنان را بستند و سیستم ریاست مشترک را مورد هدف قرار دادند. شهرداری‌ها را بار دیگر در دست خواهیم گرفت و همراه خلقمان از آن حفاظت می‌کنیم. خلق ما بهترین پاسخ را به این ذهنیت خواهد داد. آیا قَرص به کسانی که سرپرست و شرکای کوچک خود را منصوب می‌کنند، رای خواهد داد؟ آیا به کسانی که زبان کوردی و دیگر زبان‌ها را ممنوع می‌کنند، رای خواهد داد؟ آیا به ذهنیتی که سیستم ریاست مشترک را هدف قرار می‌دهد، رای می‌دهید؟ آیا قَرص به کسانی که لباس خیانت بر تن کرده‌اند، رای خواهد داد؟ ما به رؤسای مشترک شهرداری رای خواهیم داد. قطعا رای ما دَم پارتی خواهد بود. دَم پارتی در قَرص است و قَرص همراه با دَم پارتی به مبارزه ادامه خواهد داد.»