تصویر

«توطئه نقشه کثیفی علیه آینده جوانان بود»

گریلاهای ه‌پ‌گ در سخنان‌شان درباره توطئه ۹ اکتبر اعلام کردند که این توطئه نقشه کثیفی علیه آینده جوانان بود، اما رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با مقاومت خود این نقشه‌ها را خنثی کرد.

توطئه ۹ اکتبر

گریلاهای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ)، رِزان زیلان، کَندال آزاد و روهات نورشین با خبرگزاری فرات (ANF) درباره توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در سال ۱۹۹۸ صحبت کردند.

گریلای ه‌پ‌گ رِزان زیلان: توطئه بین‌المللی در شخص رهبری علیه خلق کورد، مردم خاورمیانه و همه مردم ستمدیده صورت گرفت. هدف از بین بردن جسمانی رهبر آپو، تضعیف جنبش آزادی ما و تحت نفوذ خود درآوردن آن بود. اما رهبری این اجازه را نداد و توطئه به جایی نرسید. ما به عنوان گریلاهای آزادی، به عنوان مبارزان رهبر آپو، سرچشمه مبارزه خود را از رهبری می‌گیریم. مقاومتی که سالها رهبری در امرالی از خود نشان داده برای ما نمونه است. شرایط هرچقدر هم سخت باشد با سبک مبارزاتی رهبر آپو می‌توانیم به موفقیت برسیم. مبارزه را از رهبری آموختیم. در پایان این مبارزه روشنایی هست و ما از این روشنایی پیروی خواهیم کرد. ما توطئه‌گران را با ضربات و مبارزات خود پاسخگو خواهیم کرد.»

گریلای ه‌پ‌گ کندل آزاد: هنوز متولد نشده بودم که رهبر آپو مبارزه را شروع کرده بود.

هدف رهبری از مبارزات روشنگری جوانان بود، اما دولت‌های سلطه‌طلب نمی‌خواهند جوانان روشن و آگاه شوند، بلکه می‌خواهند در تاریکی بمانند. به همین دلیل توطئه بین‌المللی را علیه رهبر ما انجام دادند. اما نتوانستند به اهداف خود برسند. رهبری این توطئه را خنثی کرد. اما مهم این است که آزادی جسمانی رهبر آپو تضمین شود. به همین دلیل ما باید مبارزه خود را افزایش دهیم. بسیاری از کشورها مانند آفریقای جنوبی و هند با مبارزات خود رهبران و مردم خود را آزاد کردند. ما هم می‌توانیم رهبر آپو را به صورت جسمانی آزاد کنیم.

گریلای ه‌پ‌گ روهات نورشین: نیروهای توطئه‌گر می‌خواستند با به اسارت گرفتن رهبر آپو دستاوردهای مردم ما را از بین ببرند. اما نتوانستند به اهداف خود برسند. امروز پ‌ک‌ک هنوز ایستاده است و روز به روز قوی‌تر می‌شود. هر چقدر هم که توطئه‌گران بزرگ باشند، نه پ‌ک‌ک و نه مردم ما شکست نمی‌خورند. ما به گسترش مبارزات خود تا رسیدن به آزادی جسمانی رهبر آپو ادامه خواهیم داد.