واکنش اهالی مخمور به حملات دولت ترکیه به باشور کوردستان

اهالی اردوگاه شهید رستم جودی (مخمور) با راهپیمایی گسترده به حملات دولت ترکیه به مردم باشور کوردستان اعتراض کردند.

اهالی اردوگاه مخمور با هدف محکوم کردن حملات وحشیانه ارتش اشغالگر ترکیه با پهپادهای مسلح به غیرنظامیان باشور کوردستان راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند.

ساکنین اردوگاه در مقابل ساختمان نهاد خانواده‌های شهدا تجمع کرده و راهپیمایی را آغاز کردند. در این راهپیمایی شعارهای «مرگ بر خیانت»، «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد رهبر آپو» سر داده شد. این راهپیمایی تا مقابل ساختمان نمایندگی سازمان ملل (سازمان ملل) در اردوگاه ادامه یافت. پس از توقف راهپیمایی در مقابل ساختمان سازمان ملل، بیانیه‌ای از سوی سخنگوی مشترک دیوان مجلس خلق مخمور، نودَم یامان ارائه شد.

نودم یامان حملات دولت فاشیست ترکیه به باشور کوردستان را به شدت محکوم کرد و با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند با قتل‌عام‌ها، غارت و حملات مردم کورد را از بین ببرد، گفت: «ما به عنوان مردم کورد به همان اندازه که انقلاب کرده‌ایم هزینه داده‌ایم. اما مانند انقلاب پ‌ک‌ک، انقلابی که با اندیشه‌های رهبر آپو شکل گرفته است، ما هرگز با پرداخت بها و شهید شدن رفقای‌مان نابود نشدیم. برای اینکه انتقام و خون آن شهدا بر زمین نماند، خطی که برای خود مشخص کرده‌ایم، خط مقاومت است. می‌بینیم که با حملات دولت ترکیه به خاک باشور کوردستان به ویژه مناطق حفاظتی مدیا می‌خواهند مبارزه و مقاومت ما را شکست دهند. آنها می‌خواهند مردم کورد را مرعوب کنند، اما باید بدانند که مردم کورد را نمی‌توان با قتل‌عام از بین برد.»

یامان در ادامه گفت: «ما از مردم عراق به ویژه مردم باشور کوردستان می‌خواهیم که متوجه شوند که سرزمین‌شان از دست می‌رود و فرزندانشان به قتل می‌رسند. برای آن هم اکنون باید یک گام برداشته شود. گامی که به دولت ترکیه گفته شود؛ دیگر بس است. فراخوان ما به نهادها و سازمان‌های حقوق بشری اینست که تا کی در برابر قتل‌عام‌های دولت ترکیه سکوت کنند؟ افرادی که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند باید فوراً از حقوق این افرادی که به قتل می‌رسند صیانت کنند. بدینوسیله ما به عنوان پناهندگان و مبارزان اردوگاه مخمور برای خانواده‌های شهدای این حملات و برای مردم کورد و اهالی اردوگاه مخمور تسلیت می‌گوییم.»

پس از ارائه بیانیه، راهپیمایی با شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «مرگ بر خیانت» به پایان رسید.