واکنش کانون وکلا به غارت طبیعت توسط سربازان ترک و مزدوران

کانون وکلای شرنخ به تخریب طبیعت بوتان توسط ارتش ترکیه و مزدورانش واکنش نشان داد و گفت: «تلاش برای جنگل‌زدایی و خشک‌کردن منطقه از همان جایی که متوقف شده بود ادامه دارد.»

قتل‌عام درختان (جنگل‌ها) که توسط محافظان روستا (مزدوران) به دستور سرباز ترک انجام شد در مناطق بستای شرنخ، جودی، گابار و در نهایت روستای کومات از توابع شهرستان اَلکه ادامه دارد. کمیسیون محیط زیست و شهرسازی کانون وکلای دادگستری شرنخ در خصوص غارت طبیعت در این منطقه بیانیه کتبی داد.

کانون وکلا اعلام کرد که با غارت مستمر مبارزه خواهد کرد و افزود:

«علیرغم درخواست‌ها، شکایات جنایی و گزارش‌هایی که هر ساله در خصوص کشتار طبیعت در شرنخ به افکار عمومی ارائه می‌کنیم، تلاش برای جنگل‌زدایی و خشک‌کردن منطقه از جایی که مانده بود همچنان ادامه دارد. همانطور که از شکایات واصله به کانون وکلای دادگستری و تصاویری که به دست ما رسیده مشخص است، روندی مشابه هر سال دنبال می‌شود. از فصل تابستان این قطع کردن درخت‌ها و تخریب کردن‌ها به سرعت افزایش می‌یابد و روزانه صدها تن درخت بومی و تاریخی از بین می‌روند. همانطور که قبلاً گفتیم طبیعت شرنخ قربانی سود می‌شود و آنچه مورد نظر است منطقه‌ای مجهز به معادن و طبیعتی است که به محل ساخت و ساز تبدیل شده است.

ما اراده و عزم خود را برای ادامه روند قانونی آنگونه که هست نشان خواهیم داد و چشم بر غارت طبیعت خود در مقابل چشمانمان نخواهیم بست. ما با احترام به مردم اعلام می‌کنیم که این روند را که با دقت توسط کمیسیون محیط‌زیست و شهرسازی ما پیگیری می‌شود و علیرغم تصمیم بازرس قبلاً ادامه دارد، از نزدیک دنبال می‌کنیم و ابتکارات لازم را انجام خواهیم داد.»