سارا رضا: افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزادی زنان را تحکیم می‌کند

سارا رضا، یکی از اعضای کمیته اجرایی جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان (جنبش آزادی) از تجربه خود از آشنایی با جنبش آزادی کوردستان و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صحبت کرد.

سارا رضا، یکی از اعضای کمیته اجرایی جنبش آزادی به خبرگزاری فرات (ANF) گفت که آشنایی او با حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تمام زندگی او را تغییر داد. او تاکید کرد که با این آشنایی توانسته ذهنیت مردسالاری را عمیقا درک کند. همچنین اظهار کرد که افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزادی زنان را تحکیم می‌کند.

سارا رضا در ادامه ارزیابی‌هایش در رابطه با آزمون آشنایی‌اش با جنبش آزادی کوردستان گفت: «بعد از سال ۱۹۹۳، وقتی با پ‌ک‌ک آشنا شدم، در چاپخانه‌ای کار می‌کردم و کتابچه‌ای درباره رفیق زیلان منتشر کردیم، تعجب کردم که چرا یک زن باید عملیات فدائی انجام دهد. اما بعد از صدها بار خواندن کتابچه متوجه شدم که این یک عملیات انقلابی است. این بود که جستجوی خودم را راجب به پ‌ک‌ک شروع کردم و به دنبال پاسخی برای اینکه چرا جوانان با وجود جنبش‌های دیگر به پ‌ک‌ک ملحق می‌شوند. اما پس از آشنایی با رفقای روژهلات کوردستان و دریافت آموزش، متوجه شدم که این ایده چه تفاوتی با دیگر ایده‌ها دارد و فهمیدم که آزادی و مبارزه زنان یعنی چه و تا زنده‌ام به این مبارزه و شهدا ادامه خواهم داد.»

او همچنین گفت که مانند هر فرد دیگری از سوی خانواده‌اش ممانعت شده و بارها از او خواسته‌اند که دست از آن بردارد، افزود: «من همه این خواسته‌ها را رد کردم و حاضر نشدم دست از آن بردارم، ما همیشه برای مبارزه و آزادی خلق کورد و زنان آزاد مبارزه خواهیم کرد و به گسترش آگاهی در بین زنان ادامه خواهیم داد.»

وی گفت: «دولت‌های سرمایه‌داری دریافته‌اند که اندیشه و نظام رهبر عبدالله اوجالان راه‌حل و جایگزین همه مشکلات است، زنان و محیط‌زیست را نجات می‌دهد و شکوفایی را به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل مخالفت می‌کنند و سعی می‌کنند از تحقق این اندیشه جلوگیری کنند.»

او همچنین در رابطه با مشارکت زنان به عنوان گریلاهای آزادی گفت زنان دست کمی از مردان ندارند و بطور یکسان با مردان در انقلاب شرکت می‌کنند؛ در پایان گفت: «به یمن اندیشه‌های رهبر آپو است که گریلاهای آزادی توانستند الگوی زن انقلابی را در مبارزه برجسته کنند. در حال حاضر ترجمه کتاب‌های رهبر آپو به زبان‌های جهانی باعث شده است که بسیاری از فیلسوفان و اندیشمندان در آن کشورها اندیشه و نظام او را تحسین کنند.»