یاد عضو شورای کل ک‌ج‌ک،‌ دیار غریب در کنار مزارش گرامی داشته شد

یاد عضو شورای کل ک‌ج‌ک، دیار غریب در ۵مین سالگرد شهادت او در کنار مزارش گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت شهدا

یاد عضو شورای کل کنفدرالیسم جوامع کوردستان ‌‌‌‌‌(ک‌ج‌ک)، هِلمَت گابار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(دیار غریب) که مورخ ۵ جولای ۲۰۱۹ شهید شد، در کنار مزار او در منطقه کوهستانی قندیل‌، طی مراسمی توده‌ای گرامی داشته شد. این مراسم یابود به پیشاهنگی کمیته خانواده‌های شهدای حزب کارگران کوردستان ‌‌‌‌‌(پ‌ک‌ک) در باشور کوردستان برگزار شد. سیاستمداران، خانواده‌ شهید و افراد بسیاری در این مراسم گرامیداشت، شرکت کردند.

این مراسم با یک راهپیمایی تا آرامگاه شهدای قندیل آغاز شد. در این راهپیمایی تصاویر شهید دیار غریب برافراشته شدند و شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند»، ‌«شهید هلمت نمی‌میرد» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» سرداده شدند. در آرامگاه، یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا انجام شد.

در این مراسم یادبود به عنوان کمیته خانواده‌های شهدای پ‌ک‌ک در باشور کوردستان، وهاب احمد سخنرانی ایراد کرد و گفت‌: ‌«شهید هلمت ۵ سال قبل توسط جاسوسان و اشغالگران شهید شد. رفیق هلمت از هر جنبه‌ای یک شخصیت پیشاهنگ، میهن‌دوست پیشگام و یک انقلابی بزرگ بود. رفیق هلمت سمبل مبارزه و مقاومتی بود که ما همه برای پیروی از مبارزه و رفقای او رهسپار می‌شویم. بدین‌صورت باید همه ما براساس خط مبارزه و مقاومت شهدا، تجدید قول و پیمان کنیم و تا به پایان براساس خط آزادی راهپیمایی کنیم.‌»

به عنوان جنبش آزادی باشور کوردستان نیز دکتر بکر سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«جای تاسف دارد که نیروی مثل حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) از کورد بودن حرف بزند و قدم به قدم برای ارتش اشغالگر ترکیه جلوداری کند. این برای پ‌د‌ک خیانتکار یک روسیاهی تاریخی است. مبارزه گریلا به یک مرحله بسیار پیروزمندانه رسیده است و دولت ترکیه هرگونه سلاح‌های ممنوعه و شیمایی را استفاده می‌کند. بدون اینکه حاکمیت هیچکدام از طرفین را درنظر بگیرد، اکنون با نیرویی بزرگ به سوی باشور کوردستان می‌آید. هیچ نیرو و طرفی از اشغالگری دولت ترکیه علیه باشور کوردستان جلوگیری نمی‌کند. در این مراسم مهم‌ترین چیز اینست که گفته شود، دشمن هیچ فرق و تمایزی میان کوردها قائل نمی‌شود و به شیوه‌ای عمیق نسل‌کشی را علیه خلق کورد و کوردستان روا می‌دارد. به همین علت هر کورد موظف است که یک موضع قوی نشان دهد و مقاومت کند.‌»

در این مراسم گرامیداشت، از سوی رفقای شهید هلمت و میهن‌دوستان اشعاری به شهید هلمت تقدیم شد.

این مراسم با سردادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.