یاد هِوی شانوگر در بیستمین سالگردش بر سر مزارش گرامی داشته شد

یاد و خاطره هنرمند هِوی شانوگر (غفور دوغان) در بیستمین سالگرد شهادتش در اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) گرامی داشته شد.

هِوی شانوگر در ۲۷ اوت ۲۰۰۴ در مسیر حرکت از مخمور به کرکوک برای شرکت در مراسم فرهنگی و هنری کرکوک بر اثر یک سانحه رانندگی به شهادت رسید.

یاد «هِوی شانوگر» که آثار مهمی با نمایش‌های متعدد تئاتر از خود به جای گذاشته است، در بیستمین سالگرد شهادتش توسط رفقایش که در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند، بر سر مزارش در اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی گرامی داشته شد.

مراسم بزرگداشت با حضور تمامی اعضای کانون فرهنگ و هنر مخمور و استِرا زرین (ستاره طلایی) برگزار شد.

در این مراسم که با یک دقیقه سکوت به احترام یاد شهدای راه آزادی کوردستان آغاز شد، هلنا بابات سخنگوی مرکز فرهنگ و هنر به ایراد سخنرانی پرداخت.

هلنا بابات گفت: «امروز به یمن شهدای خود که پیشگام توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر کوردستان بوده‌اند، می‌توانیم باورداشت‌ها، عواطف، فرهنگ و هنر خود را آزادانه بیان کنیم.»

هلنا بابات گفت: «ما همیشه به یاد شهدایمان هستیم، راه آنها را دنبال می‌کنیم و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها مبارزه خواهیم کرد. چه در موسیقی، چه در تئاتر و چه در رقص‌های محلی، ما همیشه راه آنها را دنبال خواهیم کرد.»

مراسم بزرگداشت با سردادن شعارهای «شهیدان نمی‌میرند» به پایان رسید.