یاد ماموستا شَمال گرامی داشته شد

خانواده و دوستان، یاد ماموستا شمال ‌(سهیل عزیز خورشید) که توسط دولت ترکیه به قتل رسید بود را در مقابل منزل وی گرامی داشتند.

مراسم گرامیداشت شهدا

دو سال قبل عضو هیئت مدیره جنبش آزادی جامعه کوردستان، ماموستا شمال در مقابل درب منزل خود در شهر کفری از توابع گرمیان توسط سازمان استخبارات ترکیه ‌(میت) به قتل رسید. برای گرامیداشت یاد ماموستا شمال، امروز در ساعات پس از ظهر با حضور خانواده و رفقای وی، یک مراسم یادبود در مقابل درب منزل او برگزار شد.

در این مراسم ۲۸ گُل بروی دوچرخه ماموستا شمال نهاده شده و نهال‌های درخت کاشته شدند.

این مراسم با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد. یکی از رفقای ماموستا شمال، صالح محمد سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«پس از شهادت ماموستا شمال، ما تصمیم گرفتیم مثل یک راه و رسم، هرساله یاد او را در اینجا گرامی بداریم.»

سپس عضو هیئت مدیره جنبش آزادی جامعه کوردستان، جوما کریم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«امروز ۲۸ اوت ما در مقابل درب منزل ماموستا شمال، دومین سالگرد شهادت وی را گرامی‌ داشتیم. در این مراسم ۲۸ شاخه گل بروی دوچرخه ماموستا شمال نهادیم و نهال‌های درخت در مقابل خانه او کاشتیم زیرا ماموستا شمال به محیط‌زیست بسیار عشق می‌ورزید.‌»

جوما کریم در ادامه سخنان خود گفت‌: ‌«ما به مثابه رفقای ماموستا شمال هرساله برای گرامیداشت یاد او،‌ یک هیئت تشکیل می‌دهیم. این نیز نشانه‌ عشق و علاقه مردمان نسبت به ماموستا شمال است، کسیکه‌ او را بسیار دوست می‌داشتند و او نیز توانست از هر لحاظ به خلق خدمت کند. برای همین هم، امروز از تمام اقشار جامعه در این یادبود مشارکت به عمل آمده است. ما به مثابه رفقای او قول پیروی از راه و روش ماموستا شمال تا رسیدن به حقیقت را دوباره بیان می‌کنیم.»