یاد شهید سارا و بشنگ‌ گرامی داشته شدند: باید راه آن‌ها را ادامه دهیم

در اردوگاه پناهندگان مخمور یاد شهید سارا و بشنگ‌ گرامی داشته شدند . در این یادبود گفته شد: «باید از شهدای خود صیانت نماییم و انتقام آن‌ها را بگیریم.»

در اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) یاد عضو کوردیناسیون جمعیت زنان جوان و کمیته‌ی جوانان حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) بیشنگ بروسک (روژدا بیلن) و عضو اجرایی جمعیت زنان جوان- جمعیت جوانان سارا هوگر روحا (گلسون سلگر‌) که در ۲۸ جولای ۲۰۲۳ در مناطق حفاظتی میدیا به شهادت رسیده بودند، گرامی داشته شدند.

مراسم یادبود در انجمن خانواده‌ی شهدای این اردوگاه، با حضور خلق و جوانان، با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدای آزادی‌بخش کوردستان آغاز شد.

پس از ادای احترام مشخصات هر دو شهید قرائت شد. سپس به نمایندگی از حضار، ریاست مشترک انجمن خلق مخمور، نودم یامان به سخنرانی پرداخت و گفت: «هنگامی که از شهدا سخن می‌گوییم، نمی‌دانیم چه بگوییم زیرا معنای شهید بسیار بزرگ است. هر دو شهید در سنین جوان به جنبش انقلابی پیوستند. قلب آن‌ها برای آزادی ‌طپید و مبارزات بی‌مانندی را از خود نشان دادند. رفیق بیشنگ در اروپا به دنیا آمد و سیستم آن‌جا را قبول نداشت و به کوه‌های آزاد کوردستان آمد. هر دو رفیق در راه انقلاب جان‌باختند و به رفقای راه شهید سارا و بریتان تبدیل شدند. باید به عنوان خلق از مبارزات آن‌ها صیانت کنیم و انتقام آن‌ها را بگیریم.»

همچنین عضو کمیته‌ی خانواده‌ی شهدا حسین کارا به سخنرانی پرداخت و اعلام کرد که دشمن به سوی نابودی گام برمی‌دارد، اکنون از طریق خائنین و همکارانشان و با تجهیزات ارتش عراق به سوی مناطق حفاظتی میدیا حرکت می‌کنند و گفت: «هر دو شهید باعث احترام ما هستند. محل تولد هر دو شهید، که از آن‌جا به صفوف گریلا پیوسته‌اند، استراتژیک هستند. یکی از رفقا از اروپا و دیگری از یکی از شهرهای ترکیه به زاپ رسیدند و برای آزادی سرزمینشان به مبارزه پرداختند. به عنوان خانواده‌ی شهدا و مبارزان به گریلا درود می‌فرستیم.»

سپس با سردادن شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «شهدا نمی‌میرند» و «ژن، ژیان، آزادی» این مراسم به پایان رسید.