یاد زنان روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین در رانیه گرامی داشته شد

یاد زنان روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در روز ۲۳ اوت در منطقه سیدصادق سلیمانیه براثر حمله پهپادی دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند، در رانیه با انجام یک مراسم یادبود گرامی داشته شد.

گرامیداشت یاد شهدای مطبوعات و رسانه آزاد

دولت اشغالگر ترکیه در روز ۲۳ اوت در منطقه سیدصادق سلیمانیه باشور کوردستان با پهپادهای مسلح یک خودروی روزنامه‌نگاران را هدف گرفت و دو زن روزنامه‌نگار به نام‌های گلستان تارا و هیرو بهاالدین را به قتل رساند. در ساعات غروب امروز در مقابل پارک عمومی رانیه بامشارکت کنشگران، روزنامه‌نگاران و اهالی منطقه راپرین، علیه قتل زنان کورد روزنامه‌نگار یک کنش برگزار شده و طی مراسمی یاد آنان گرامی داشته شد.

در این کنش به عنوان روزنامه‌نگاران و کنشگران منطقه راپرین،‌ بیانیه‌ای از سوی دیوان سیهاد قرائت شد. در این بیانیه اعلام شده است که دولت ترکیه خارج از تمام معیارها و قوانین بین‌المللی،‌ جنگ انکار خلق کورد را انجام می‌دهد و گفت‌: ‌«در جنگ از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند، زمین‌های کشاورزی و باغ‌های شهروندان و میحط‌زیست کوردستان را تخریب می‌کند. در میان شهرها و روستاها غیرنظامیان و روزنامه‌نگاران را هدف گرفته و آنان را شهید می‌کند.‌‌»

در ادامه این بیانیه گفته شده است که حکومت عراق و اقلیم کوردستان درباره این تخلفات و ریختن خون روزنامه‌نگاران مسئول می‌باشند و گفت‌: ‌«این اعمال تروریستی علیه تمام قانون و معیارهای بین‌المللی بوده و جنایاتی جنگی می‌باشد. باید مسئولان این حمله و خیانتکارانی که با دشمنان همدستی می‌کنند، مجازات و محکوم شوند. سکوت حکومت اقلیم و افکارعمومی به دلیلی برای حمله و ترور دولت ترکیه مبدل شده است که آن را بر علیه آزادی‌خواهان کورد ادامه می‌دهد.‌»

در ادامه نیز، سازمان‌های بین‌المللی، حقوق‌بشری و سندیکاهای روزنامه‌نگاران عراق و جهان فراخوانده شدند که علیه این جرائم،‌ سکوت نکنند و فشار علیه دولت ترکیه را افزایش دهند.

در پایان این بیانیه نیز قول ادامه دادن راه شهید گلستان و هیرو داده شده و گفته شد که تا پایان برای پیروزی اراده آزاد مبارزه خواهند کرد.