خبرمهم

مژدگانی نوروز: دارای چنین امکاناتی شدیم که پهپادهای مسلح را به زیر آوریم، ۱۵ پهپاد سرنگون شدند

فرماندهی قرارگاه ن‌پ‌گ مژدگانی نوروز را عیان نمود: گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان به امکاناتی دست یافتند که پهپادهای مسلح را سرنگون کنند. گریلاها ۱۵ پهپاد مسلح را سرنگون کردند.

مژدگان مرکز مدافع خلق

فرماندهی قرارگاه مرکزی مدافع خلق (ن‌پ‌گ) با اعلام خبر خوش نوروزی گفت: «گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان تجهیزات و امکانات رهگیری و هدف قراردادن پهپادهای مسلح دست  یافتند. نیروهای ما در مجموع ۱۵ پهپاد مسلح را سرنگون کردند.»

بیانیه فرماندهی قرارگاه مرکز مدافع خلق (ن‌پ‌گ) به شرح زیر است:

 «ما به استقبال عید آزادی و رستاخیز خلقمان، نوروز، با بهاری نو می‌رویم. ابتدا نوروز را به رهبر آپو که به ما اندیشه و اراده و روحیه و مقاومت در راه آزادی بخشید تبریک می‌گوییم و با عشق و احترام فراوان به رهبر خود درود می‌فرستیم. نوروز را به مردم قهرمان کوردستان که در راه آزادی تمام هزینه‌ها را پرداختند، به مردم برادران و خواهرانمان، به دوستان خلقمان و به همه بشریت دموکراتیک که به این سنت معتقدند، تبریک می‌گوییم. در شخص کاوه دوران، رفیق مظلوم دوغان که این روز مشعل آزادی و وحدت را در پیکر خود با آتش نوروز همچنان معنا کرد، از همه شهدای قهرمان با احترام یاد می‌کنیم، عهد خود را تکرار می‌کنیم که ما محافظان پرچم پیروزی شهدای خود باشیم و از یاد و خاطره آنان در مبارزه «رهبری آزاد، کوردستان آزاد» صیانت کنیم.

مشخص است که دولت نسل‌کش ترکیه که سال‌هاست به مبارزات آزادیخواهانه مردم ما در همه سطوح حمله می‌کند، وضعیت ژئواستراتژیک ترکیه را به بازار عرضه می‌کند و با حمایت سیاسی، نظامی و فنی نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی سعی می‌کند در برابر مبارزه ما برتر باشد. رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ می‌خواهد با منزوی کردن مردم و جنبش ما از جهان، با محروم کردن مردم ما از دوستان خود، به نتیجه برسد. اما مانند همه مسائل دیگر، در این موضوع نیز دولت قاتل و استثمارگر ترکیه، نتوانسته است در برابر آرمان مشروع خلق ما به نتیجه مطلوب برسد.

ماشین‌های مرگبار پهپادهای مسلح، صدها نفر از مردم ما را به قتل رساندن

در این جنگ همه جانبه علیه جنبش ما، دولت ترکیه بیشتر به پهپادهای مسلح متکی بود که با حمایت برخی از نیروهای بین‌المللی توانست آن را ایجاد کند. رژیم آک‌پ-م‌ه‌پ با این ابزار به گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان و مردم میهن‌دوست ما حمله کرد و معتقد بود که با این سلاح مدرن می‌تواند به نتیجه برسد. به خصوص در باشور کوردستان و روژاوا ده‌ها حمله به مردم بی‌گناه ما صورت گرفت و صدها نفر از مردم ما توسط این ماشین‌های مرگ به قتل رسیدند.

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان این امکانات را پیدا کردند که پهپادهای مسلح را سرنگون کنند

 گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان ابتدا با گام‌های تاکتیکی به این حملات دولت قاتل ترکیه پاسخ دادند و مقاومت عظیم خود را بر اساس روحیه نوروزی نشان دادند و نقشه اشغالگرانه فاشیسم به باشور کوردستان را شکست دادند. علاوه بر این، خلق کورد با وجود تمام تلاش‌های دشمن برای منزوی کردن خلق ما در عرصه بین‌المللی، سامانه موشکی لازم برای این جنگ را فراهم کردند و به حدی رسیدند که دولت ترکیه را در حالت تعادل قرار دهند. دولت و ارتش ترکیه به پهپادهای مسلح بسیار ایمان دارند و در همه جا تبلیغات می‌کنند، به آنها تکیه می‌کنند و سعی می‌کنند تعادل جنگ را تغییر دهند و هر روز با ترور در کوردستان قتل‌عام انجام می‌دهند. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان به این امکانات دست یافتند که پهپادهای مسلح را رهگیری و هدفگیری کنند. به زیر کشانده یا سرنگون کنند. از ۱۳ فوریه ۲۰۲۳، نیروهای ما ۱۵ پهپاد مسلح از انواع مختلف را سرنگون کرده‌اند.

لیست پهپادهای مسلح سرنگون شده بدین شرح است:

 بر این اساس؛

- ۱۳ فوریه ۲۰۲۳ در آسمان گاره 

 مدل: BAYRAKTAR TB2

- ۱۸ فوریه ۲۰۲۳ در آسمان گاره

مدل: BAYRAKTAR TB2

 

– ۸ ژوئن ۲۰۲۳ در آسمان قندیل

 مدل: ANKA

 

– ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳ در آسمان قندیل مدل:BAYRAKTAR TB2

 

 – ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ در آسمان گاره

مدل: ANKA

 

– ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ در آسمان قندیل مدل:AKSUNGUR

 

– ۵ ژوئیه ۲0۲۳ در آسمان گاره

مدل: AKINCI

 

– ۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در آسمان گاره

مدل: BAYRAKTAR TB2

 

– ۱۷ جولای ۲۰۲۳ در آسمان قندیل

مدل:ANKA

 

– ۳۰ جولای ۲۰۲۳ در آسمان قندیل

مدل:AKINCI

 

- ۱۵ آگوست ۲۰۲۳ در آسمان منطقه شهید دلیل غرب زاپ

مدل: ANKA

 

– ۵ نوامبر ۲۰۲۳ در آسمان زاپ / اشکفت برینداران

مدل: BAYRAKTAR TB2

 

- ۶ نوامبر ۲۰۲۳ در آسمان منطقه شهید دلیل غرب زاپ

مدل: AKSUNGUR

 

– ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳ در آسمان منطقه شهید دلیل غرب زاپ

مدل: BAYRAKTAR TB2

 

- در ۱ مارس ۲۰۲۴

هواپیمای بدون سرنشین مسلح مدل: ANKA توسط نیروهای ما در آسمان منطقه زاپ / چیارش منهدم شد.

تصاویر لحطات سرنگونی پهپادهای مسلح ضبط شده و بزودی منتشر می‌شود

به جز برخی از عملیات‌ها که به دلیل مشکلات فنی امکان ضبط وجود نداشت، تصاویر تمامی عملیات‌ها ضبط شده و در این ویدیوها به روشنی مشاهده می‌شود که تجهیزات مذکور دشمن سقوط کرده است. تصاویر و مستندات عملیات‌ها توسط مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات ه‌پ‌گ در اختیار مردم ارجمند و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

در این مرحله جدید که با نوروز وارد آن می‌شویم، در راه آزادی برای مردم کوردستان، یک راه برون‌رفت و در کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل برای مسئله کورد» ، سطح اوج را ابراز می‌دارد. بر این اساس، نوروز ۲۰۲۴ آغاز یک مرحله جدید خواهد بود. در این مرحله تاریخی، مبارزات آزادیخواهانه مردم ما در مرحله‌ای حتی بالاتر انجام خواهد شد. ه‌پ‌گ در برابر نقشی که برعهده گرفته است، با هدف آزادی رهبر آپو، با پیروزی به وظایف فعلی خود مطابق با روح زمانه عمل خواهد کرد. در این راستا، ما بیش از هر زمان دیگری مصمم هستیم که در برابر تمام نیروهایی که می‌خواهند خواهر-برادری مردم و آزادی آنها را تهدید کنند، بایستیم. امروز، پتانسیل جنگی ما با توانایی‌های تاکتیکی و فنی و عملکرد بالا، عزم ما برای تضمین پیروزی حتی قوی‌تر شده است.

ما مژده نوروز را با مردم میهن‌دوست و دوستان خود در میان می‌گذاریم و بر این اساس، نوروز ۲۰۲۴ را که گامی بلند برای آزادی است، به همه مردم میهن‌دوست، رفقایمان در زندان‌ها، کوه‌ها و همه عرصه‌های مبارزه تبریک می‌گوییم و برای همه در راهپیمایی پیروزی تاریخی و کارزار آزادی رهبر آپو و کوردستان آرزوی پیروزی داریم.»